banner256

Dijital reklam yatırımları 789 milyon lirayı geçti

2015‘in 6 ayına ait dijital reklam yatırımları ile ilgili bulgular IAB Türkiye tarafından açıklandı. Buna göre yatırımlar 2014’ün aynı dönemine oranla yüzde 21,3 artarak 789,3 milyon liraya dayandı. En çok artış görülen dallar mobil...

Dijital reklam yatırımları 789 milyon lirayı geçti
2015‘in 6 ayına ait dijital reklam yatırımları ile ilgili bulgular IAB Türkiye tarafından açıklandı. Buna göre yatırımlar 2014’ün aynı dönemine oranla yüzde 21,3 artarak 789,3 milyon liraya dayandı. En çok artış görülen dallar mobil reklamlar (yüzde 69,9) ve video reklamları (yüzde 43,3) oldu.

Bulgular programatik yatırımlarının 30,7 milyon lira, sosyal medya yatırımlarının 99,5 milyon lirayı bulduğunu ortaya koydu.

Display reklam yatırımları da 295,7 milyon liraya denk geldi. Video reklam yatırımları 61,1 milyon liraya, sponsorluk reklam yatırımları 20,8 milyon liraya, gelir paylaşımlı reklam yatırımları 15,4 milyon liraya tekabül etti.

Arama motoru reklam yatırımları 413,9 milyon liraya, arama motoru reklam yatırımlarının alt dallarında yer alan bedelli sıralama 269,8 milyon lirayı, arama motoru görüntülü reklam yatırımları 144,1 milyon lirayı buldu. Senenin 6 ayında mobil reklam yatırımları ise 32,8 milyon liraya vardı. İnternet ilan sayfası reklam yatırımları 40,1 milyon lirayı gördü. E-posta yatırımları yüzde 11,5 gerileme ile 2,9 milyon liraya indi. Oyun içi reklamlar ise bu dönemde 3,8 milyon liraya dayandı..

IAB Türkiye Başkanı Mahmut Kurşun, “Dijital, dünyada ve Türkiye’de reklam endüstrisinin çekici gücü konumunda. Rakamlar bunu net biçimde ortaya koyuyor. İlk 6 ay itibarıyla dijitalin toplamdan aldığı payın yüzde 24’e geldiğini görüyoruz. Bu da sene başında dillendirdiğimiz tahminlerimizi teyit ediyor.” dedi. Kurşun, şöyle devam etti:
“Bu raporda ilk defa programatik ve sosyal medya yatırımlarını ayrı olarak irdeledik. IAB Avrupa’nın son programatik raporunda önemli veriler var. Avrupa’da programatik toplam büyüklüğü 3,65 milyar Euro’ya gelmiş durumda. Bunun içinde mobil programatik yüzde 240 büyüme oranı ile, desktop ise 2,9 milyar Euro gibi bir meblağ ile önde. Türkiye’nin dünya ve Avrupa trendlerini takip ediyor. Bu çerçevede programatik satın almanın online ve mobil platformlarda ilerleyeceğini öngörebiliriz.”
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner241

banner245

banner183