Tesettür modası 230 milyar dolara ulaştı

Tesettür giyim ve moda sektöründe harcama rakamı 2014 itibarıyla 230 milyar dolara ulaştı. Sektör bu haliyle dünya moda piyasasının yüzde 11’ini oluşturdu. Sektörün yüzde 6 büyüyerek 2020 senesine kadar 327 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor....

Tesettür modası 230 milyar dolara ulaştı
Tesettür giyim ve moda sektöründe harcama rakamı 2014 itibarıyla 230 milyar dolara ulaştı. Sektör bu haliyle dünya moda piyasasının yüzde 11’ini oluşturdu. Sektörün yüzde 6 büyüyerek 2020 senesine kadar 327 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.

Dubai Odası, Dubai İslami Ekonomi Geliştirme Merkezi (DIEDC) ve Thomson Reuters işbirliğiyle düzenlenen Küresel İslami Ekonomi Zirvesi (GIES) 2015, 5-6 Ekim tarihlerinde Dubai’de gerçekleştirildi. İslami sanat ve moda ile ilgili ana projeksiyonlar ile piyasadaki gelişmeler hakkında bilgi aktarılan zirvede tesettür giyim, modası ve sektörü de gündeme geldi. Tesettür giyim modası için yapılan harcama rakamının 2014’te 230 milyar dolara ulaştığı belirtilirken, söz konusu sektörün 2020’de 327 milyar dolara ulaşacağı tahmini paylaşıldı.

GIES 2015 zirvesine 2 bini aşkın sayıda politika belirleyici, düşünür ve iş yöneticisi katıldı. 60 uluslararası konuşmacının yer aldığı 15 oturumda; İslami finans, helal sektörü, aile turizmi, İslami bilgi, İslami sanat ve tasarım, İslami dijital ekonomi ve İslami standartlar konuları tartışıldı. Türkiye’nin yanı sıra Endonezya, Kuveyt ve İngiltere'den temsilcilerin katılımı ile yapılan panelde de muhafazakar moda ele alındı. Panele başkanlık yapan İslami Moda ve Tasarım Konseyi Başkanı Alia Khan, burada yaptığı konuşmada, "Sektör aslında görünenden çok daha fazlasını barındırıyor. Ana akım moda sektörüne, itibar, zarafet ve klasından ödün vermeden modayı kökten değiştirecek nitelikte güçlü çözümler sunarak, öne geçip harika bir örnek teşkil edecek büyük potansiyele sahip." dedi. Panelin konuşmacılarından modanisa.com’un kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Türe de şunları söyledi:

“Sosyal medya ve internet, muhafazakar modanın küresel ana akıma geçişinin arkasındaki itici faktörlerdir. Dünyanın her yerinde, Müslüman kadınlar, en son trendlerin zarif ve sade olmasına ve İslam kültürüne uygunluğuna dikkat ediyorlar. Onlara; çeşitlilik, kalite ve mükemmel hizmeti bir arada sunan online bir mağaza yoluyla hizmet vermek, hızla gelişen muhafazakar moda piyasasında başarıyı yakalamanın sırrıdır.”
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner258

banner257

banner241

banner245

banner183