banner256

"Türkiye'deki 47 bankanın 30’u aykırı hareket etti ancak ceza kesilemiyor"

Avukat Cevat Kazma, bankalara tüketiciler tarafından açılan dava sayısında her yıl yaklaşık yüzde 25 artış olduğunu; Türkiye’deki 47 bankanın 30’u Tüketici Kanunu’na aykırı hareket ettiğini ancak ceza kesilmediğini belirtti. Türkiye...

"Türkiye'deki 47 bankanın 30’u aykırı hareket etti ancak ceza kesilemiyor"
Avukat Cevat Kazma, bankalara tüketiciler tarafından açılan dava sayısında her yıl yaklaşık yüzde 25 artış olduğunu; Türkiye’deki 47 bankanın 30’u Tüketici Kanunu’na aykırı hareket ettiğini ancak ceza kesilmediğini belirtti.

Türkiye Bankalar Birliği (TBB) kayıtlarında ülkedeki 47 bankanın 13’ü yatırım ve kalkınma, 34’ü ise mevduat bankası. Gümrük ve Ticaret Bakanı Cenap Aşcı’nın son ifadelerine göre 34 mevduat bankasının 30’u Tüketici Kanunu’na muhalefet ettikleri gerekçesiyle denetleniyor. Ancak bu denetlemelerin ceza vermek için değil; bankalara rehberlik edebilmek için gerçekleştirildiği söylendi.

Avukat Cevat Kazma, konuyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada Tüketici Kanunu’na muhalefet eden bankaların cezalandırılması gerekiyor. Kazma, “Ortada bir kanun var ise buna uyulması gerekiyor. Bankalar tek bir kişiye değil, birçok kişiye hizmet veriyor. Dolayısıyla yapılan kanun ihlali birçok tüketiciyi etkiliyor.” dedi.
Kazma, Türkiye’de tüketicilerin en çok bankalar ile problem yaşadığına dikkat çekerek Tüketici Hakem Heyetleri, Tüketici Mahkemeleri ve Yargıtay’ın tüketici davalarına bakan dairelerinde inanılmaz yoğunlukların yaşandığını söyledi.

"BDDK DOSYA MASRAFI İÇİN DEVREYE GİRMELİ"

Kazma, tüketiciler ile bankalar arasındaki dava konularının başında kredi dosya masraflarının iadesi geldiğine işaret ederek, bu konuda Yargıtay’ın vermiş olduğu emsal bir karar olduğunu hatırlattı.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) bir genelge yayınlaması gerektiğini, tüketicilerin de dava açmasına gerek kalmadan bankalardan bu ödemeleri alabilmesinin mümkün olabileceğini kaydeden Kazma, böylelikle tüketici dava dosyalarında önemli oranda azalma yaşanacağını, tüketicilerin diğer problemleriyle de ilgilenilebileceğini dile getirdi.

Son zamanlarda bireysel tüketiciler kadar kurumların da bankalar ile sorunlar yaşamaya başladığını belirten Cevat Kazma, şirket hesaplarından farklı isimler altında 100’e yakın masraf alındığını ve bu masrafların birçoğunun Yargıtay’ın geçtiğimiz aylarda verdiği karar ile geri alınmasının mümkün olduğunu sözlerine ekledi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner241

banner245

banner183