banner256

'Yerli otomobil' İsveç'te istihdama katkı yapmaya başladı

İsveçli otomotiv şirketi Saab, Türkiye’nin üreteceği 'yerli otomobil' için 250 mühendis istihdam edecek.Yerli araç üretimi konusunda Haziran ayında Türkiye ile anlaşan İsveç Milli Elektrikli Araç Şirketi (National Electric Vehicle Sweden...

'Yerli otomobil' İsveç'te istihdama katkı yapmaya başladı
İsveçli otomotiv şirketi Saab, Türkiye’nin üreteceği 'yerli otomobil' için 250 mühendis istihdam edecek.

Yerli araç üretimi konusunda Haziran ayında Türkiye ile anlaşan İsveç Milli Elektrikli Araç Şirketi (National Electric Vehicle Sweden - NEVS), projenin hayata geçmesiyle 150 mühendis işe aldığını ve önümüzdeki günlerde 100 mühendis daha istihdam edeceğini açıkladı.

İsveç Radyosu’na konuşan NEVS CEO’su Mattias Bergman, Türkiye ile yapılan antlaşma sonrası Trollhättan’deki fabrikalarında 150 mühendis istihdam ettiklerini ve önümüzdeki günlerde 100 kişiyi daha işe alacaklarını söyledi.

NEVS’in İsveç’te prototip araç üreterek Türkiye’ye gönderdiğini kaydeden Bergman, Türkiye’nin 2014 model Saab 9-3 otomobilin fikri mülkiyet haklarını satın aldığını belirterek, üretilen araçların Türk markası altında yeni bir araç olacağını söyledi.

Türkiye’nin ilk milli aracını üretmede ve geliştirmede NEVS’in yardımcı olacağını söyleyen Bergman, "Türk milli otomobilin üretimi konusunda aracı kurum TÜBİTAK vasıtasıyla Türk hükümeti ile anlaştık. Saab 9-3 otomobilin fikri mülkiyet haklarını satın aldılar. Kendi markaları ile kendi fabrikalarında üretimini yapacaklar. Biz fabrikanın kurulması, aracın mimarisinin oluşturulması ve geliştirilmesi konusunda onlara yardımcı olacağız. Sadece üretim değil, tedarik ve dağıtıcı zincirleri kurulması konusunda da yardımcı olacağız. Türkiye bizi uzun soluklu tedarikçi olarak görüyor; bizim uzun soluklu iş ortağımız olacak. Bundan iki taraf da büyük ölçüde yararlanacaktır." dedi. Bergman, Türkiye’deki fabrika kurulana kadar üretimin İsveç’teki tesislerde olacağını da sözlerine ekledi.

2011 YILINDA İFLAS AÇIKLAMIŞTI

1947 yılında kurulan İsveç’in otomotiv devi Saab, içinde bulunduğu mali darboğazı aşamayınca iflas kararı için 19 Aralık 2011’de mahkemeye başvurmuştu. O dönem General Motors’a ait olan Saab şirketinin Trollhattan fabrikalarında çalışan 3 bin kişi açığa alınmıştı.

İFLAS KARARINDAN HEMEN SONRA TÜRKİYE DEVREYE GİRDİ

20 Aralık 2011’de İsveç Devlet Televizyonu SVT ve bazı basın organları, Türkiye’nin Stockholm Büyükelçiliği’nin İsveç Sanayi Bakanlığı’yla görüşmelere başladığını yazdı. Türkiye’nin SAAB’a talip olduğunu Avrupa Otomotiv Üreticileri Ticaret Derneği (CLEPA) CEO’su Lars Holmqvist de doğrulamıştı. Holmqwist, "Türkiye, Avrupa’nın güçlü bir otomotiv üreticisi olmak için bu sektöre yatırım yapmak istiyor ancak bir Türk otomotiv markası yok. Kendi otomotiv markasına sahip olmak isteyen Türkiye, SAAB’ı satın alarak bu amacına ulaşmak istiyor." şeklinde konuşmuştu. Türkiye’nin SAAB’ı satın almasına ilişkin bir soru üzerine o dönemde bakan olan Zafer Çağlayan, “Bizim yurt dışında iflas etmiş bir şirkete ihtiyacımız yok.’’ açıklamasında bulunmuştu.

BİR TÜRK ŞİRKETİ DE TALİP OLDU

SAAB’a 2012 yılının başlarında Brightwell isimli bir Türk firması da talip oldu. Firmanın ortaklarından Zamier Ahmed, Saab’ı satın almaları halinde İsveç’teki tesislerin büyük bir bölümünü Türkiye’ye taşımayı planladıklarını söylemişti. Brightwell Holding bir ay sonra verdiği teklifi geri çekti. Gerekçe olarak da, Saab’ın teknoloji lisansını elinde bulunduran ABD’li GM ile işbirliği yapmak istememesini gösterildi.

Saab’a Türk firmasının yanı sıra başka talipliler de vardı. Haziran 2012’de Çinli otomobil üreticileri Pang Da ve Zhejiang Youngman, uzun süredir devam eden görüşmeler sonunda Saab’ın tamamını satın alma konusunda Saab’ı kontrol eden Swedish Automobile ile anlaşmaya vardığı açıklandı. Çin-İsveç ortaklığındaki NEVS yatırım grubuna satılan Saab, tesisini elektrikli otomobil üreten bir tesise dönüştürdü.

MAYIS 2014’TE SAAB’IN ÜRETİMİ DURDURULDU

Saab’ı satın alarak yeniden hayata döndüren Çin ve İsveçlilerin oluşturduğu elektrikli araba şirketi NEVS, nakit akışı sıkıntısından belirli aralıklarla zaman zaman yeni jenerasyon Saab’ın üretimini durduruyordu. NEVS İletişim Direktörü Mikael Östlund, bu krizden çıkmak için iki yabancı otomobil üreticisi ile işbirliği müzakerelerini sürdürdüklerini de ifade etmişti. Daha sonra medyaya bunlardan birinin Türkiye olduğu yansımıştı.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner241

banner245

banner183