banner256

Türkiye-Katar Yatırım İlişkileri Zirvesi

GYODER Yönetim Kurulu Başkanı Torun: - "Son dönemde Batı ve ABD'de İslamofobi yayılıyor. Bizim bunu iyi değerlendirip İslam dünyasındaki insanlara dışlanmadıkları, kendilerini ülkelerinde hissettikleri bir ortamı sağlamamız gerekiyor ki bu yatırımlardan pay alabilelim" - Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Yenigün: - "2022 Dünya Kupası kapsamındaki yatırımlarda Türk müteahhitlerinin önemli projeleri hayata geçireceklerine inancımız tam"

Türkiye-Katar Yatırım İlişkileri Zirvesi
Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, son dönemde Batı ve ABD'de İslamofobinin yayıldığını belirterek, Türkiye'nin bu süreci iyi değerlendirip İslam dünyasındaki insanlara kendilerini ülkelerinde hissettikleri bir ortamı sağlayarak buralardan daha fazla yatırım alabileceğini söyledi.
Capital ve Ekonomist dergilerinin düzenlediği "CEO Buluşması", "Türkiye-Katar Yatırım İlişkileri" başlığıyla gerçekleştirildi.
Nisan ayında Doha'da yapılacak "Expo Turkey by Qatar" öncesinde gerçekleştirilen zirve, Türkiye'nin önde gelen firmalarının başkan ve üst yöneticilerini (CEO) bir araya getirdi. Zirvede, iki ülke arasındaki ticaret ve yatırım hacminin artırılması hedefiyle yeni fırsatlar masaya yatırıldı.
GYODER Yönetim Kurulu Başkanı Torun, programın açılışında yaptığı konuşmada, geçen yıl 36 bin Katarlının Türkiye'ye geldiğini belirterek, her bir Katarlının 20 milyon dolar yatırım yapma potansiyeli dikkate alındığında bunun sektör için müthiş fırsatlar barındırdığını ifade etti.
Türk gayrimenkul sektörünün sınır ötesi satıcılığa daha fazla yönelerek bu büyük potansiyelden pay alması gerektiğini vurgulayan Torun, "Başta hükümetimiz, sonra yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri ve firmalar olmak üzere Türkiye'yi tanıtmaya ihtiyacımız var. Bunu birlikte yapmazsak bizim tek başımıza gayrimenkul geliştiriciler olarak istediğimiz verimliliği almamız mümkün değil." dedi.
Son dönemde Batı dünyasında ve ABD'de yayılan İslamofobiye değinen Torun, "Bu, İslam dünyasındaki insanların dışlandığı bir süreç. Bizim bunu iyi değerlendirip bu insanlara dışlanmadıkları, kendilerini ülkelerinde ve evlerinde hissettikleri bir ortamı sağlamamız gerekiyor ki bu yatırımlardan pay alabilelim. Dolayısıyla yabancı yatırımcılara ülkemizi iyi tanıtmalıyız." diye konuştu.
Torun, Türk müteahhitlik sektörünün son 10-15 yılda hızlı bir gelişme gösterdiğini aktararak, "Expo Turkey by Qatar'ın önemli bir potansiyeli var. Fuara katılıp ülkemizi ve projelerimizi tanıtmalıyız. Katar gibi zengin bir ülkeden bireysel ve kurumsal yatırımcıyı Türkiye'ye çekmeliyiz. Fuarın bu yönde Türk gayrimenkul sektörü için bir başlangıç olacağına inanıyorum." yorumunu yaptı.

- "Katarlılar Türkiye'ye her alanda yatırım yapmaya hazır"

Türkiye Müteahhitler Birliği (TMB) Başkanı Mithat Yenigün de yurt dışı müteahhitlik hizmetlerinde Katar'ın Türkiye için her zaman ayrı bir yeri olduğunu belirterek, bugüne dek Türk müteahhitlik firmaları tarafından Katar'da toplam 125 projede yaklaşık 13,7 milyar dolar tutarında iş üstlenildiğini bildirdi.
Firmaların, Katar'da 2022 Dünya Kupası kapsamında gerçekleştirilmesi planlanan altyapı ve üstyapı yatırımlarıyla da yakından ilgilendiğini dile getiren Yenigün, "Bugüne dek Avrupa'dan Afrika'ya birçok farklı ülkede üstlendiğimiz spor tesisi ve stadyum projeleri de değerlendirildiğinde, 2022 Dünya Kupası kapsamındaki yatırımlarda Türk müteahhitlerinin önemli projeleri hayata geçireceklerine inancımız tam." ifadelerini kullandı.
Expo Turkey by Qatar'ı düzenleyen Medyacity Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kurt ise 2,5 milyon nüfuslu Katar'da 8 bin Türk vatandaşının yaşadığı bilgisini verdi.
Milli gelir itibarıyla dünyanın en zengin ülkesi Katar'ın, yine milli gelire oranla en yatırımcı ülke olduğunu aktaran Kurt, ülkenin dünya üzerindeki fonlarının 2 trilyon doların üzerinde bulunduğuna işaret etti.
Kurt, Katarlıların Türkiye'ye her alanda yatırım yapmaya hazır olduklarını belirterek, şunları kaydetti:
"Türk ve Katar iş dünyası 18-20 Nisan 2017'de Katar'ın başkenti Doha'da bir araya gelecek. Expo Turkey by Qatar, iki ülkenin bölgede ekonomi merkezi haline gelmesine büyük katkı sağlayacak. İki ülkenin stratejik ortaklığının büyük bir sinerji yaratma potansiyeli var. Türkiye ve Katar'ın ticaret hacmi 700 milyon dolar seviyesinde. Hedefimiz bu hacmi ikiye katlayarak 1,5 milyar dolar seviyesine çıkarmak."
Türkiye'nin Katar'a yıllık 400 milyon dolar düzeyindeki ihracatının, iki ülke arasındaki diplomatik ilişkilerin zenginliğine bakıldığında daha fazlasını hak ettiğini bildiren Kurt, "Katar, 2015 sonu itibarıyla 10 yılda Türkiye'ye 19 milyar dolar doğrudan yatırım gerçekleştirdi. Bu yatırım miktarıyla Türkiye, Katar'ın yatırım yaptığı ülkeler sıralamasında Fransa, İngiltere ve Almanya'dan sonra 4. sırada bulunuyor." dedi.

- "İki ülke arasındaki yakınlık Türk iş adamları için fırsat"


Zirve kapsamında düzenlenen "Gayrimenkul ve Taahhüt Fırsatları" panelinde konuşan TAV İnşaat Genel Müdürü Ümit Kazak ise Körfez coğrafyasındaki hemen hemen tüm ülkelerde yer aldıklarını belirterek, Türkiye ve Katar arasındaki yakınlıktan faydalandık. Türkiye ve Katar'ın arasındaki yakınlık Türk iş adamları için çok iyi bir fırsat." yorumunu yaptı.
Katar'da Türk nüfusunun fazlalığı nedeniyle ilkokul yaptırdıklarını ve bu yıl Türk öğrencilerin orada okumaya başladığını anlatan Kazak, "Katar'da olmaktan memnun olduk. Bundan sonraki projeleri takip etmeye devam edeceğiz. Turizm yatırımları avantaj olabilir. Yeni otel ihtiyacı sürekli var. Sağlık sektöründe yatırımlar olabilir. Yeme-içme sektörü avantajlı bir dal olabilir. İnşaat dışında da pek çok sektör için bu ülkeye gidilebilir. Sahada olup fırsatları takip etmekte fayda var." şeklinde konuştu.
Doğanlar Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan da küçük bir ülke olmasına rağmen Katar'da yatırım fırsatları olduğunu, bu pazarlara gitmenin ve incelemenin faydalı olacağını dile getirdi.
Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Burak Talu ise yurt dışındaki inşaat projelerinde yönetim sözleşmesine dikkat edilmesi gerektiğine işaret ederek, "Güvenliğe dikkat etmek lazım. Orada iş durdururlar. Birçok müteahhit 'iş yaptırmıyorlar' diye şikayet eder. Doğru düzgün iş yapmıyorsan yaptırmazlar. İşçi şartları çok önemli. Orada iyi bir yönetim kurmak lazım." değerlendirmesinde bulundu.

- "Katar'da Türk firma ve ürünlerine ilgi arttı"

Yeni Fırsatlar başlıklı panelde konuşan Vestel Dış Ticaret Genel Müdürü Seda Kaya ise son dönemde Körfez ülkelerine daha fazla odaklandıklarını ve geçen yıl Katar'da cirolarının 2 kat artış kaydettiğini bildirdi.
Katar'da Türk firmaları ve ürünlerine ilginin arttığını, kendilerinin de ülkede Vestel ürünlerinin dağıtımı için ortaklar aradıklarını belirten Kaya, şunları söyledi:
"Asıl büyüme beklediğimiz yerler inşaat taahhüt işleri. Bunlar Vestel'in atılım yaptığı iş alanlarıyla ilgili fırsatlar yaratabilir. Çünkü bizim aydınlatma ve eğitim çözümleri alanlarında birçok projemiz var. Ayrıca akıllı ev çözümleri geliştiriyoruz. Vestel savunma sanayisinde Karayel adlı insansız hava araçları geliştiriyor. Katar ile buna yönelik de görüşmeler devam ediyor. Bunlar Vestel'in büyüme yöneliminde olduğu iş alanları için büyük cirolar yaratabilir."
Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı da Türkiye'nin lokumdan sonra dünyada ikinci en bilinen ürününün Türk kahvesi olduğunu belirterek, "Biz Türk kahvesi makinesi sayesinde marka ve algıyla iş yapabilir hale geldik. Yaptığımız iş birlikleriyle Türk kahvesinin orada bulunabilirliğini de sağladık. Ülkemizin ihracatta kilogram ortalaması yaklaşık 1,5 dolar iken, bu oran Arzum özelinde 7-15 dolar arasında değişiyor, kahve makinelerinde ise 30 dolara çıkıyor. Özellikle Katar'ın algı bakımından Türkiye'ye bakışı çok pozitif. Türk markaları ve firmaları için Katar'da büyük fırsatlar yatıyor. Katar, uluslararası alana çıkmak isteyen Türk firmaları için doğru adres. İki ülke farklı bir sinerji yaratabilir." değerlendirmesinde bulundu.

PromerQatar Kurucusu Erhan Ekermen de Katar'ın dünyada marka olmaya oynayan bir ülke olduğuna işaret ederek, inşaat işlerinin çok uzun bir süre daha devam edeceğini söyledi. 

Abu Issa Türkiye Genel Müdürü Müge Yılmaz Tahtacı ise Türkiye-Katar ilişkilerinde güzel bir iklim oluğunu belirterek, "Bir marka Türk ise 1-0 önde başlıyor. O yüzden hepimizin Katar ile işbirliği yaparken biraz daha iştahlı olması lazım." dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner241

banner245

banner183