banner256

"Ramazanda aç kalınan saatlerin acısını bayramda çıkarmayın"

- Moodist Psikiyatri ve Nöroloji Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Patlak: - "Ramazan ayında aç kalınan saatlerin, günlerin acısını bayramda fazla yemek yiyerek çıkarmayın" - "Bayram sabahına hafif kahvaltılarla başlayın ve gün içerisinde az ve sık öğünler tüketmeye çalışın" - "Yaz aylarında tutulan oruçlarda kaybedilen minerali yerine koymak adına günde 1 şişe maden suyunu mutlaka tüketin"

"Ramazanda aç kalınan saatlerin acısını bayramda çıkarmayın"

 Moodist Psikiyatri ve Nöroloji Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Gözde Patlak, ramazan ayında aç kalınan saatlerin, günlerin acısının Ramazan Bayramı'nda fazla yemek yiyerek çıkarılmaması gerektiğini bildirdi.

Patlak yaptığı açıklamada, bir ay boyunca yaklaşık 17 saat aç kalarak değişen beslenme düzeni ve bayramla birlikte gelen yeme serbestliğinin sağlığa zarar vermemesi için uyarılarda bulundu.

Ramazan ayının başlamasıyla beslenme düzeninin bir hayli farklılaştığını ifade eden Patlak, şunları kaydetti:

"Geç ve fazla yenilen iftar yemekleri, yaklaşık 17 saat süren açlık, iftarla sahur arasının az olması sebebiyle acıkmaya bile fırsat kalmadan yapılan sahur… Ramazan ayındaki aç kalınan saatlerin, günlerin acısını bayramda fazla yemek yiyerek çıkarmayın. Özellikle değişen düzen, yavaşlayan metabolizma ve bağırsak hareketlerini unutmayın. 1 ay boyunca dinlenen vücudunuza 3 günde her şeyi yiyerek yüklenmeyin. Öncelikle tatlılara dikkat edin, her ne kadar sizin için yapılmış olsa da kendi sağlığınız için hayır demeyi bilmek gerekiyor. Bayram sabahına hafif kahvaltılarla başlayın ve gün içerisinde az ve sık öğünler tüketmeye çalışın. Ramazanda değişen beslenme düzenini birden değiştirmeyin, yavaş adımlarla eski haline getirin."

Patlak, gidilen her evde tutulan çikolata veya şekerin tüketilmemesi gerektiğini aktararak, "Şerbetli, hamurlu dediğimiz ağır tatlılardan mümkün olduğunca uzak durun. Hem yavaşlayan mideniz için hem de metabolizmanız için bayramda tatlı porsiyonlarına dikkat etmeniz gerekir. Bayramda günde 1 porsiyondan fazla tatlı yiyecekseniz şerbetli değil sütlü tercih edin. Şerbetli tatlının yerine günde 2 porsiyon dondurma da tüketebilirsiniz. Ama unutmayın ki tatlı kan şekerinizi aniden yükselteceği için vücudunuzun dengesini bozar, bağışıklık sistemine zarar verir. Bu yüzden de tatlı tüketiminizi sınırlandırın ve her gittiğiniz yerde tüketmeyin." önerilerinde bulundu.

Yemeklerde ise fazla ve ağır sosların tercih edilmemesi gerektiğini belirten Patlak, "Midenizi yormayan, yavaş sindirilebilen, zeytinyağlı ve sebzeli yemekler tercih edin. Su tüketimine dikkat edin ve bu sıcak yaz aylarında tutulan oruçlarda kaybedilen minerali yerine koymak adına günde 1 şişe maden suyunu mutlaka tüketin." ifadelerini kullandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner241

banner245

banner183