Mahmutbey işkencesi..!
Trakya’dan gelip Mahmutbey gişelerinden Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne girmek zorunda olan TIR ve kamyonlar nedeniyle Mahmutbey gişelerinde günün her saatinde uzun kuyruklar oluşuyor. Özellikle gişelerden çıkış yapıp Bakırköy ve Başakşehir istikametine gitmek zorunda olan sürücüler, TIR’lar yüzünden oluşan trafik nedeniyle 5 dakikalık yolu en az 45 dakikada geçmek zorunda kalıyor.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılmasının ardından ağır tonajlı kamyon ve TIR’lar için de yeni bir dönem başladı. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kullanması yasaklanan bu araçlar Edirne yönünden Anadolu yönüne doğru gelirken, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne ulaşabilmek için Kınalı gişelerinden geçip, TEM otoyolu üzerinden Mahmutbey’e geliyorlar.

GÜNÜN HER SAATİNDE TRAFİK VAR
88 kilometrelik Kınalı-Odayeri otoyolunun tamamlanmaması nedeniyle bu güzergahı kullanan ağır tonajlı araçlar, Mahmutbey gişeleri civarında zaten yoğun olan trafiği daha da arttırıyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü açılmadan önce belirli saatlerde geçişlerine izin verilen ağır tonajlı araçlar, artık günün her saatinde Mahmutbey gişelerinden geçiş yapabiliyor.

ARSLAN: 2 AY İÇİNDE SERBEST GEÇİŞ BAŞLAYACAK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı, Ahmet Arslan İstanbullu sürücülerin kâbusu haline gelen Mahmutbey gişeleriyle ilgili yaptığı açıklamada, "Mahmutbey adeta İstanbul’un dışında bir yerken şimdi kavşak haline geldi. Karayolu tabiriyle şişe başı konumu var. Trafik geliyor ve toplanıyor. Biz İzmir – Seferihisar’da serbest geçiş dediğimiz, araçların direkt takip edildiği, araçların duraksamadığı bir sistem kurduk. Mahmutbey gişeleri için de süreci başlattık. 2 ay içinde Mahmutbey gişelerini serbest geçiş haline getireceğiz” dedi.



14 MİLYON 765 BİN KİŞİ KAÇAK GEÇTİ
 Sayıştay’ın Karayolları denetim raporuna göre, 2015’te köprü ve otoyollardan 14 milyon 765 bin kaçak geçiş yapıldı. HGS ve OGS’den 1 milyar 67 milyon TL gelir elde eden devletin, kaçak geçişlerden yaşadığı kayıp ise 909 milyon 128 bin TL. Kaçak geçişlerin 11.2 milyonu plakası tespit edilen araçlardan kaynaklanırken, plakası okunamayan araçlardan kaynaklı kaçak geçiş ise 2.6 milyon adet oldu. Geçen yıl ayrıca 969 bin yabancı plakalı araç kaçak geçiş yaptı.



YENİDEN HESAPLANACAK
Sayıştay’ın, kaçak geçiş bedellerinin tahsili konusunda uyardığı Karayolları Genel Müdürlüğü, günlük geçiş sayılarının yüksekliğine dikkat çekerek muhasebe işlemlerinde yaşanan sıkıntıyı gündeme getirdi. Genel Müdürlük, geçiş cezalarında artık en uzun mesafe yerine, gidilen mesafenin dikkate alınması yönünde düzenleme yapıldığını vurgulayarak, cezaların da buna göre yeniden hesaplanacağını bildirdi. Genel müdürlük, kaçak geçiş ücretlerinin takibi için Gelir İdaresi, Aselsan ve PTT tarafından ortak sistem kurulacağını da belirtti.
 
Sibel GÜLERSÖYLER
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner258

banner241

banner245

banner183