İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin önemli ulaşım projelerinden Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattında kazı çalışmaları tamamlandı. Kabataş-Mecidiyeköy arası tünellerin ise yüzde 82,5'i kazıldı. Toplam uzunluğu 24,5 kilometre olan Kabataş- Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı, 19 istasyondan oluşacak. Hat, saatte ve tek yönde 70 bin yolcu ve günlük bir milyon yolcu kapasiteli olacak.
Kazılar 5 TBM ile yapılırken, Kağıthane ve Alibeyköy vadileri iki viyadükle geçilecek, viyadükte istasyon olacak. 18,5 kilometre ve 11 istasyonlu Halkalı-Bahçeşehir-Esenyurt metrosu ile hattın uzunluğu 43 kilometreye ulaşacak. 4 bin 100 işçinin çalıştığı hattın inşası bittiğinde 300 metro vagonu tam otomatik sürücüsüz sistem esasıyla hizmet verecek.

ULAŞIM SÜRELERİ KISALCAK


Hat hizmete girdiğinde Beşiktaş- Mecidiyeköy 5,5 dakika, Beşiktaş- Mahmutbey 31,5 dakika, Mahmutbey- Sabiha Gökçen Havalimanı 95,5 dakika olacak. Bahçeşehir metrosunun ilavesiyle Beşiktaş'tan Bahçeşehir'e 52 dakikada gidilebilecek.

2019'UN BAŞINDA HİZMETE GİRECEK

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Kabataş-Mecidiyeköy- Mahmutbey metro hattının tünel kazı işlemi sona eren Mecidiyeköy-Mahmutbey bölümünde incelemelerde bulundu. Alibeyköy Fevzi Çakmak Caddesi Çobançeşme Parkı yanındaki istasyondan tünele giren Topbaş, basın mensuplarıyla yaklaşık 1,5 kilometre yürüyerek, Kağıthane Kültür Merkezi arkasındaki duraktan çıktı. Burada konuşan Topbaş, İstanbul'da önemli çalışmalar yaptıklarını ve bunun tüm dünya tarafından da takdir edildiğini söyledi. Hattın 2019'un ilk aylarında devreye gireceğini belirten Topbaş "Günde bir milyon insan buradan geçecek. İstanbul'un önemli hatlarından biri haline gelecek" dedi.
Topbaş, inceleme yaptığı metro hattının maliyetinin, 3 milyar 800 milyon lira olduğunu ve bunun büyük çoğunluğunu kendi kaynakları, gerisini ise uzun vadeli borçlanma ile karşıladıklarını belirtti.

Kent Yaşam
 

Editör: Haber Merkezi