Roseto, Ortadoğu ülkeleri; Irak, İran, Cezayir, Filistin, Ürdün ve Suudi Arabistan’ın yanı sıra,İspanya ile Almanya başta olmak üzere birçok  Avrupa ülkesine yönelik ihracat yapıyor. Bayanların giyim taleplerini karşılayacak birbirinden güzel etek, pantolon ve ceketleri kendi atölyelerinde üreterek bu ülkelere ulaştıran Roseto, iddialı ilerleyişini sürdürüyor. Osmanbey’de bulunan şirket merkezinde görüştüğümüz Roseto Yönetim Kurulu Başkanı Nevzat Ataman,okurlarımız için bu günlere geliş hikayelerini anlattı.

Tekstil piyasasına ilk adımı ne zaman attınız?
Osmanbey tekstil ailesi ile 1989’da tanıştım. İlk meslek hayatıma Jön Giyim’de tezgahtar olarak başladım. 1995’te askere gidene kadar burada ekonomik olarak yaşamımı istihdam ettim. 1997’in başlarında askerlikten döndükten sonra Jön Giyim’de iki ay gibi kısa bir süre daha çalıştım. Bu arada iki arkadaş kendi işyerimizi açmaya karar verdik. İlk işyerimiz Tümer İç ve Diş Ticaret Firması’nı kurduk. Bayan giyimi üzerine üretime başladık. Ortaklığımız çok sevdiğim arkadaşımla 2002 yılına kadar sürdü. 2002 yılında Özgül Tekstil (Roseto Giyim) olarak aile şirketimizi kurduk. O günden bugüne kadar bayan giyim üzerine hem imalat yapıyoruz hem de ürünlerimizi Ortadoğu ve Avrupa’ya ihraç ediyoruz.

Kısa sürede hızlı bir ilerleme kaydettiniz. Bu ilerleyişinizi neye borçlusunuz?
Biz bu ilerleyişimizi kaliteli ürünlerimizden ve kaliteli dikişlerimizden hiçbir zaman ödün vermemeye borçluyuz. Müşterilerimiz sipariş verdiğinde veya mağazalarımızdan hazır ürün aldığında hiçbir zaman kalitemizden ödün vermiyoruz. Sipariş veren müşterimiz bu ürünü hem kaliteli hem zamanında teslim edeceğimizi çok iyi bilir. 1989 yılından bugüne bu çizgimizden hiçbir zaman taviz vermedik. Bizi bu anlamda tanıyan müşterilerimiz de her yerde bize referans olacak kadar güvenmekteler. Bu başarı oturarak elde edilen bir başarı değil. Müşterilerimizi ziyaret ediyoruz, memnuniyet dereceleri birebir görüşmelerde ölçmeye çalışıyoruz, kendi mağazalarını ziyaret ettiğimizde ürünlerimiz hakkında bilgiler ediniyoruz. Eksiklerimiz varsa bunları düzeltmek için elimizden gelenin daha fazlasını yapıyoruz. Bizim esas hedefimiz müşteri memnuniyetidir.

DÜNYAYI İZLİYORUZ
Roseto’nun arz ve talep politikası nedir?
Yaz veya kış sezonu öncesi dünyayı geziyoruz. O günün trendlerini doğru ölçmeye çalışıyoruz. Özellikle yüz yüze görüşmelerde bizden beklentilerin ne olduğunu çok iyi bir şekilde anlamaya çalışıyoruz. Tüm müşterilerimizin beklentilerine göre koleksiyonlar hazırlıyoruz. Bu da Roseto’yu tercih edilen marka haline getiriyor. Bütün arz ve talep politikamız bu yöntem üzerine kurulu. Moda denince akla Roseto Giyim geliyor.

Ramazan Bayramı öncesi ne gibi hazırlıklar yaptınız, beklentileriniz nedir?
Öncelikle on bir ayın sultanı olan Ramazan ayının Müslüman alemine hayırlara vesile olmasını temenni ederim. Biz Ramazan ayı başlamadan önce yeni sezona yönelik tüm hazırlıklarımızı yaptık. Ürünlerimiz vitrindeki yerlerini aldı ve müşterilerimizin beğenisine sunuldu. Müşterilerimizden gördüğümüz ilgi beklentilerimizi karşılayacak bir düzeyde. Mağazamıza yurtdışından gelen müşterilerimize siparişlerimizi ve hazır ürünlerimizi ulaştırdık.  Müşterilerimiz hem ürünlerimizin çeşitliliğinden hem de kalitesinden çok memnun. Bayram gelmeden önce  ürünlerimize tekrar repete geçtiler.

DIŞ ÜLKELERLE İLİŞKİLER ÖNEMLİ
Osmanbey tekstil piyasasına ilk girdiğiniz gün ile bugün arasında bir farklılık var mı?
İlk başladığımız yıllarda Ortadoğu çok sakindi. Müşterilerimizin alım gücü yüksekti. Şu ana baktığımızda Ortadoğumuz, komşu ülkelerimiz bir savaş içerisinde, müşterilerimiz ülkelerinde savaş içerisinde yaşam mücadelesi veriyor. Irak, Libya, Mısır, Suriye gibi ülkelerde yaşanan savaş bizleri ve Osmanbey tekstil piyasasını çok önemli derecede etkiledi. Onların para birimleri çok değer kaybetti. Libya’dan bir müşterimiz geldiğinde savaş öncesi 1 Dinar’ı vererek  karşılığında 1.5 Dolar alabiliyordu. Şu an ki süreçte 9 Dinar veriyor 1 Dolar alabiliyor. Bu yüzden Osmanbey’in ürünleri Libya’ya pahalı gelmeye başladı. Kendi para birimlerinin değerinin düşmesi bizleri bu şekilde etkiledi. Etkilemeye devam ediyor. Komşu ülkelerde yaşanan en küçük bir olumsuzluk veya ilişkilerimizin kötüye gitmesi bizleri ciddi anlamda etkiliyor. Bu konuda Osmanbey işadamları olarak hükümetten beklentimiz  dış politikada özellikle komşu ülkelerle ilişkilerimizin düzelmesini sağlamasıdır.

Aynı zamanda OTİAD (OsmanbeyTekstilci İşadamları Derneği) Başkan Yardımcısısınız. OTİAD olarak tekstil sektörüne yönelik çalışmalarınız nelerdir?
Derneğimiz 1999 yılında kuruldu. Kurulduğundan bu yana Osmanbey’in ticari itibarını yükseltmiştir. Bu konuda yürüttüğü çalışmaları aralıksız sürdürmektedir. Her yıl yurtdışından gelen alım heyetlerinin öncülüğünü OTİAD yapmaktadır. Dördüncüsünü düzenleyeceğimiz FASHİON Fuarımız için tüm hazırlıklarımız devam ediyor. Bu fuarı düzenlemekteki amacımız piyasamıza hareketlilik katarak işadamlarımızın kazançlarını attırmaktır. Hedefimiz 100 milyon dolarlık bir ticari hacme ulaşmaktır. Piyasamız 167 ülkeye 1.5 milyar dolar ihracat yapmaktadır. Toplam67 ilin yapmış olduğu ihracat bedeli kadarını tek başına Osmanbey ihracatı geçmektedir. Bu sektörde OTİAD’ın rolü büyüktür. Hedefimiz daha büyük rakamlara ulaşmayı sağlamaktır.

Son olarak söylemek istediğiniz bir şey var mı?
Benim özellikle Osmanbey’deki işadamlarından talebim kalitelerini bozmamaları, dışardan veya içerden gelen tüm müşterilere karşı ülkemizi en iyi şekilde temsil etmeleridir. Osmanbey olarak Merter, Güngören ve Zeytinburnu piyasalarıyla rekabet etmekteyiz. Hiçbir zaman kaliteden ödün vermeyelim.

 FİDAN UĞUR-KENT YAŞAM

 

Editör: Haber Merkezi