Kent Yaşam Gazetesi olarak Avcılar Şoförler Odası Başkanı Kemal Türk’ü makamında ziyaret ettik. Kendisiyle şoförlerin sorunları hakkında konuştuk. En büyük sorunun toplu taşıma aracı kullanım belgesinde yaşandığını anlatan Türk, değişen ekonomi içerisinde şoförlerin gelirinin aynı kaldığından bahsederek, ‘’gider çoğaldı, makas daraldı’’ dedi. Türk ayrıca Uber sorunu çözüldü ama bu kez korsan taksiler çoğaldı diyerek tepki gösterdi.

‘’ŞOFÖRLERİN KARTI VARSA TÜM ARAÇLARDA ÇALIŞABİLSİN’’

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin geçmiş dönemde aldığı toplu taşıma aracı kullanım belgesi kararının sorun yarattığına değinen Türk, ‘’Bu kartları alkol, madde bağımlılığı ve sabıka kaydı gibi denetimleri yapabilmek için bir şoför kartı çıkardılar. Şoför kartını alabilmek için çeşitli şartları sağlaman gerekiyor ve bazı testlerden geçiyorsun. Ehliyetinin yanında bu kartında bulunması gerekiyor. Bir ceza aldığın zaman puanlama sistemi var. Sınırı doldurduğun an ceza ve yaptırımları oluyor.  Bu kartları daha denetimli bir hal oluşturmak için çıkardılar ama aynı zamanda bu kartı alan şoför en fazla iki araçta çalışabilir diye kural koydular. Bu iki arabanında ruhsatına ismin yazılacak ve karttaki ile uyumlu olacak. Ardından araba bir çevirmeye girdiğinde mal sahibi ve iki şoför var diyelim. Ama o an aracı sürenin orada ismi yok ama şoför kartı var. Yine de bilgiler uyuşmadığı için polis hemen işleme alarak arabayı korsandan bağlıyor. Şuan en büyük sorunlarımızdan birisidir bu durum. Çözülmesini bekliyoruz. Kartı olan arkadaşın bütün araçlarda çalışabilmesini istiyoruz’’ dedi.

‘’GELİR AZALDI, GİDER ÇOĞALDI, MAKAS DARALDI’’

2015 yılında kendi ticari aracından kazandığı geliri bize gösteren Türk, ‘’5 sene önce 10 bin lira kazanmışız. Şimdi ise 7 Bin lira para toplamışız. Bu yıllar içerisinde ortalama her yıl 7 ile 12 bin arası kazanç sağlamışız. Birde örneğin o dönemler minibüs fiyatları 45-50 bin lira ise, şimdi 300 bin lira. Bakın bizim 10 senedir kazancımız belli bir seviyede kalmış. Yani gelir azaldı, gider çoğaldı, makas daraldı. Esnaf bu anlamda gerçekten zor günler geçiriyor. Her geçen gün artan vergiler ve hayatın pahalılığı ticari taksi ve minibüsleri etkiliyor. Birde uzun yola giden otobüs ve kamyonlardan bahsedelim. 10 kamyonu olan şirketlerin şimdi bir iki tane kamyonu kaldı. Mazot pahalı, 3’üncü köprüden geçiş zorunlu tutuldu. Bunların hepsi bir etken oluyor’’ diye konuştu.

KORSAN TAKSİLER DAHA HİZMETKAR DAVRANIYOR

Son zamanlarda sayıları oldukça artan korsan taksiler hakkında konuşan Türk, ‘’Uber ve taksiciler uzun süren tartışmalar yaşadı ve çözüm bekledi. Uber meselesi tam ortadan kalktı derken daha sonra onların yerini korsan taksiler almaya başladı. Korsan taksiler gerçekten o kadar hızla çoğaldı ki, halkın gözünde normal taksiden daha kullanışlı bir portföy çizmeyi başardılar. Ama korsan taksicilik emek vermeden, emek veren insanların ve bu ülkeye vergisini düzenli ödeyen insanların emeğini, ekmek parasını çalmak demektir. Kendilerini halka kabul ettirmek için halka daha hizmetkar davranıyorlar lakin halkın şunu bilmesi gerekiyor. Hiçbir konfor can güvenliğinizden daha önemli değildir. Bilmediğiniz ve hiçbir resmiyeti olmayan bir arabaya insanlarımız nasıl güvenip, biniyorlar ben anlayamıyorum. Korsana şiddetle karşıyız’’ dedi.

Tolga ÖZDEMİR - Gamze ÜNLÜ / KENT YAŞAM

Editör: Haber Merkezi