“AK Parti ile birlikte demiryolları devlet politikası haline geldi”

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “AK Parti ile birlikte demiryolları devlet politikası haline geldi. 10 bin 950 kilometrelik demiryolu ağı 12 bin 532 kilometreye çıkarıldı. Sinyalli hat uzunluğu 2 bin 449 kilometre iken...

“AK Parti ile birlikte demiryolları devlet politikası haline geldi”
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “AK Parti ile birlikte demiryolları devlet politikası haline geldi. 10 bin 950 kilometrelik demiryolu ağı 12 bin 532 kilometreye çıkarıldı. Sinyalli hat uzunluğu 2 bin 449 kilometre iken 5 bin 8 kilometreyle çıkarıldı” dedi.
TBMM Genel Kurulunda bütçe görüşmeleri devam ediyor. Ulaştırma Bakanı Arslan, Karayolları Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Bilgi Teknolojileri Kurum hakkında milletvekillerine açıklama yaptı. 308 milyar 700 milyon lira yatırım yaptıklarını söyleyen Bakan Arslan, ulaştırma ve bilgi-iletişim sektörü gayri safi milli hasılasına oranının yüzde13.7’lerden 14.7’ye geldiğini ifade etti. Arslan, karayollarında 196 milyar lira harcadıklarını belirterek, bugün itibariyle 25 bin kilometreyi geçtiklerini kaydetti. Arslan, “Otoyollarda bin 714 kilometrelik ağ, 2 bin 489 kilometreye gelmiş, şu anda 631 kilometre inşaat çalışmaları devam ediyor ve bin 915 Çanakkale Köprüsü Malkara’ya kadar 98 kilometre, Menemen-Aliağa-Çandarlı 76 kilometre” ifadelerini kullandı.
Bakan Arslan, Avrasya tünelini 20 Aralık’ta açacaklarını belirterek, “Dünyanın en derin tüneli olacak. İki kıtayı birleştiren, günde 120 bin aracın geçeceği bir tünel. Ovit ışık gördü, Zigana başlandı, Ilgaz açılmaya yakın, yakında açacağız. Elbette ki garantileri verirken, projenize güveneceksiniz. Otoyolun takmamı bittiğinde beraberinde trafiğini oluşturacaksınız” şeklinde konuştu.
Demiryollarına 55 milyar yatırım yapıldığını hatırlatan Bakan Arslan, “AK Parti ile birlikte demiryolları devlet politikası haline geldi. 10 bin 950 kilometrelik demiryolu ağı 12 bin 532 kilometreye çıkarıldı. Sinyalli hat uzunluğu 2 bin 449 kilometre iken 5 bin 8 kilometreyle çıkarıldı, şu an 2 bin 889 kilometresinde çalışmalar devam ediyor. Edirne’den Kars’a demiryolu ülkemizin omurgası oluşturuyor. Biz coğrafyanın hakkını verdiğimiz için birileri rahatsız oluyor, rahatsız olduğu için de İstanbul-İzmir otoyolu, Yavuz Sultan Selim köprüsü ve bağlantı yolları yapılmasın dendi. Demiryollarında 3 bin 387 kilometrede inşaat çalışmaları devam ediyor” dedi.
Arslan, ‘Türkiye, Avrupa Birliğinin havacılık otorite birliğinden çıktı’ iddialarına cevap vererek, “Avrupa Birliğinin havacılık otorite birliğinde olabilmeniz için Avrupa Birliği üyesi olmanız lazım. Bugüne kadar hiç orada değildik ki. Ancak Avrupa Birliğinin özellikle teşkilat konsey başkanı kim biliyor musunuz? Türkiye’den Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı. Eurocontrol’ün Başkanı Türkiye’den. Avrupa’nın değil dünyanın sivil havacılık teşkilatının konsey üyeliğine Türkiye 172 üyeden 156’sının oyunu alarak seçilmiştir. Geldiğimiz nokta budur. Avrupa Havacılık Otoritesine Avrupa Birliği dışında hiç kimseyi almadıkları hâlde, biz oradayız, sadece oy hakkımız yok üye olmadığımız için ama bütün kararlarında etkiniz” şeklinde konuştu.
(İHA)
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner258

banner241

banner245

banner183