Turizmde kalifiye elaman açığı işbaşı eğitimi ve UMEM Projesi'yle giderilecek

230 bin yatak kapasitesiyle aktif turizm sezonunda 60 bin turizm çalışanını istihdam eden Antalya Manavgat destinasyonu 'kalifiye elaman' açığını kurslarla kapatacak. Turizm sektörü temsilcileri 1 Kasım seçimleri sonrası Manavgat Kaymakamlığı...

Turizmde kalifiye elaman açığı işbaşı eğitimi ve UMEM Projesi'yle giderilecek
230 bin yatak kapasitesiyle aktif turizm sezonunda 60 bin turizm çalışanını istihdam eden Antalya Manavgat destinasyonu 'kalifiye elaman' açığını kurslarla kapatacak.

Turizm sektörü temsilcileri 1 Kasım seçimleri sonrası Manavgat Kaymakamlığı öncülüğünde bir araya gelerek her sezon başında yaşanan kalifiye elaman bulmada zorlanmaya çözüm yolları arayacağı belirtildi.

Manavgat Kaymakamı Nazmi Günlü, turizm sektöründe her yıl sezon öncesi yaşanan kalifiye elaman bulma sorununu bu sene turizm merkezleri, Türkiye İş Kurumu'nun (İŞKUR) Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri Projesi (UMEM) ve Sosyal Güvenlik Kurumu'nun (SGK) İşbaşı Eğitim Programı ile aşmaya çalışacaklarını söyledi. Turistin kaldığı otelin beş yıldızlı olması kadar çevre ve gelen yabancı misafirlere sunumunda beş yıldızlı olması gerektiğini belirten Kaymakam Günlü, sürdürülebilir turizm ve müşteri memnuniyeti için turizm sektöründe kalifiye elaman açığının kapatma ve elaman yetiştirmenin hayati öneme sahip olduğunu kaydetti.

"20 GÜN SONRA 45 BİN TURİZM ÇALIŞANI AÇIKTA KALACAK"

Öte yandan Manavgat Titreyengöl-Sorgun Turizm Yatırımcıları Birliği (TİSOYAB) Başkanı Hüseyin Aydoğan, turizm sektörünün bölgede 7 ay ile sınırlı olması nedeniyle sezonda en fazla yaşadıkları sıkıntının kalifiye elaman bulamama olduğunu söyledi.

Her yıl 4,5 milyon turisti ağırlayan Manavgat destinasyonun 60 bin turizm çalışanını istihdam ettiğini belirten Aydoğan, bunun 45 binin ise 20 gün sonra açıkta kalacağını ifade etti.

Sezon öncesi bu tür kursların açılmasını yararlı bulduklarını belirten TİSOYAB Başkanı, bir turistin otelin giriş kapısından karşılanmasından katların temizliği ve garsonun sunumuna kadar önemli olduğunu ve müşteri memnuniyetinin her zaman bir sonraki yılın erken rezervasyonu olduğunun hiç bir zaman unutulmaması gerektiğinin altını çizdi. Aydoğan, "Turizmi bir meslek haline getirmeliyiz. Gençleri meslek sahibi yapmalıyız. Bunu yapmazsak her sezon öncesi elaman arama kısır döngüsü devam eder durur." ifadesinde bulundu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner258

banner257

banner241

banner245

banner183