İstanbul Büyükşehir Belediyesi(İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu seçim öncesi metrobüs hattının kapasitesini arttırma sözü vermişti. Bunun üzerine yapılan çalışmalar sonucu yolcu kapasitesini iki katına çıkaran yerli üretim yeni metrobüsler test sürüşüyle denenmiş ancak onay alamamıştı. Bunun üzerine İBB’nin yeni çalışmalar içerisinde olduğunu açıklayan İBB Meclisi İYİ Parti Grup Sözcüsü ve Trafik ve Ulaşım Komisyonu Üyesi Dr. Suat Sarı, mevcut araçların değişimi ve yoğunluğun azaltılması için troleybüs araçların İBB gündeminde olduğunu söyledi.

‘’ELEKTRİKLİ ARAÇLAR DAHA UZUN ÖMÜRLÜ’’

Beylikdüzü-Söğütlüçeşme istikametinde toplu taşıma hizmeti veren metrobüslerin 1,5 milyon kilometreye ulaştığını belirten Sarı, İstanbul'a şu anda bununla ilgili bir çalışma yapılıyor, elektrikli olacağı için kaç kilometrede bir trafo koyacağız, nasıl bir maliyet çıkar bunlara bakıyoruz. Bunun en büyük avantajı dizel motorlarla aynı şekilde değerlendirilemiyor olması; çünkü dizeller 1,5 milyon kilometreye gelmiş ve bakım onarım kabul etmiyor, aracı değiştirmek gerekiyor. Fakat elektrikli araçlarda daha fazla kilometre yapabiliyorsunuz. En önemlisi de elektrikli araçlar seri motorlar olduğu için troleybüsteki motorlar yokuşta her türlü fosil yakıtlı dizel, benzin ve diğer yakıtlardan daha hızlı çıkabiliyor ve motor aşınmıyor. Metrobüsler 125 kapasitede, fakat troleybüsler 200-250 olabiliyor; çünkü çekme kapasitesi yüksek araçlar bunlar. Projenin ortaya çıkması ve uygulanması en az bir seneyi bulur. Şu anda başlansa 2022'de ancak devreye girebilir; ama mutlaka mevcut araçlardan daha verimli bir sistem olur. Bunu da metrobüslerde yaparsak Avrupa’da ilk uygulanan kent oluruz” dedi.

TROLEYBÜS NEDİR?

Troleybüs, gücünü genellikle yol boyunca asılı olan bir elektrik hattındaki iki kablodan alan elektrikli otobüs. İki kablo kullanılmasının sebebi tramvayların aksine lastik tekerlekler kullanılması sebebiyle tek kabloyla devrenin tamamlanmasının olanaksız olmasıdır.

Kent Yaşam Haber Merkezi

Editör: Haber Merkezi