Sarıyer’in eskiden köy olan Zekeriyaköy, Kilyos, Demirciköy, Gümüşdere ve Kısırkaya Mahallelerinin merkeze olan ulaşımi sorununun çözümünde önemli rol oynayacak olan tünel projesi yaşama geçirilecek.

İBB Başkanı Kadir Topbaş’ın daha önce yapılacağını açıkladığı 5 tünelden biri olan Sarıyer-Kilyos Karayolu Tüneli Projesi, İBB Meclisi’nin bugünkü oturumunda kabul edildi. Sarıyer ve İBB Meclis Üyesi Hicran Hamza Çelikyay tünelin yapılması kararının meclisten geçtiğini sosyal medya hesabından duyurarak, “Haziran ayı İBB Meclisi 5.oturumu için toplanan meclisimiz, Sarıyer halkımız için önemli bir karar aldı. Sarıyer-Kilyos Karayolu Tüneli Projesi her zamanki gibi CHP grubunun muhalefeti ile oyçokluğu ile kabul edildi. Sarıyer ve İstanbul’a hayırlı olsun” dedi.

Çelikyay konuyla ilgili olarak gazetemize de şu bilgileri verdi:

“Sarıyer-Kilyos Karayolu Tüneli, Sarıyer Tüneli çıkışını 3.boğaz köprüsü bağlantı yolu ile birleştirecek. Diğer bir deyişle 3. köprüden çıkan bir vatandaşımız Kilyos, Sarıyer, Ayazağa, Beşiktaş tünelleriyle kent merkezsine kolaylıkla ulaşmış olacak. Hatta bugün geçen başka bir gündem maddesinde 6 ayrı tünel var, o tünelleri kullanıp, Büyükçekmece’ye kadar gidebilecek. Bitiş tarihi 2019 olarak görülüyor. Ancak etüd ve jeoteknik çalışmalara bağlı olarak ne zaman hizmete gireceği konusunda kesin bir tarih verilemiyor..”




CHP’li GÖKAN ZEYBEK: TÜNELLER TRAFİK SORUNUNU ÇÖZMEZ

Öte yandan İstanbul’un trafik sorununun karayolu ve lastik tekerlekli araçlara yönelik çözümlerle sonlandırılamayacağını söyleyen CHP grubu, aynı hatta metro sistemi yapılması gerektiğini belirterek, oylamada ‘red’ oyu kullandı. CHP adına söz alan İBB Meclis Üyesi Gökan Zeybek, “23 Km. uzunluğundaki karayolları tünelleri İstanbul’un ulaşım meselesini, lastik tekerlekli araçlarla çözme anlayışımıza yeni bir yük getirecektir. Kısa vadede olumlu sonuçlar doğursa bile uzun vadede hiçbir şekilde İstanbul’un sorununu çözmeyecektir” dedi.

Sarıyer-Kilyos Karayolu Tüneli’nin yapılıp yapılmaması konusunda Sarıyer Belediye Meclisi’nde daha önce geniş çaplı tartışmalar yaşanmıştı. Tünel yerine yüzeyden karayolu yapımını savunanlarla, tünel yapılmasını isteyenler değişik gerekçeler öne sürmüşlerdi. 2012 yılında açılan Sarıyer Tüneli’ni Sarıyer Merkeze bağlayan yol açılırken, Zekeriyaköy yönüne olan yol ise kapalı tutulmuştu. 
(Tuncay DAĞLI- Kent Yaşam)




Editör: Haber Merkezi