Yapısı 19 Şubat 2020’deki yönetmelikle değiştirilen Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), Yenikapı Dr. Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkezi’nde gerçekleşen toplantısında, İBB’nin ‘taksi taşımacılığının düzenlenmesine yönelik 1.000 adet yeni taksi’ teklifi ele alındı.

AKSU: TEKNOLOJİYE GEÇMEDEN TAKSİ SAYISININ ARTIŞINI UYGUN GÖRMÜYORUZ

Karar öncesi konuşan İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu, trafik sorunu devam ettiği sürece sorunun çözülmeyeceğini söyledi. Var olan taksilerin çalışmasıyla ilgili bir sistem geliştirilmesini talep eden Aksu," Tek kişilik toplu ulaşım kartları 10 TL, 4 kişi 40 TL ama taksiye binilse 15 TL. Adaletsiz tarifelerle kalite düşmekte ve kısa mesafe sorunları çıkmakta. Yalvarıyoruz, diyoruz ki: Bizim bagaj sorunumuz var. Korsan sorunumuz var. Bu konuyla alakalı çözüm istiyoruz. Taksi sayısının artışı siyasi bir malzeme oldu. İBB Başkanımız siyasi malzeme haline getirdi. Adalar'da elektrikli araç bekleyen kişi sayısı 300 kişi. Yolcu mağdur oluyor ama bu hiç gündeme gelmiyor ama bizim taksi sayısının artışı gündeme getiriliyor." dedi. Aksu, şoförlere eğitim verilip denetim yapılmasını talep ederek, sektörün kalitesini artırmak için hep beraber çalışmayı önerdiklerini söyledi. Belediye sözcüleri tarafından "plaka ağası" ve "mafya" gibi hakaretlere maruz kaldıklarını kaydeden Aksu, "Biz esnafız. Belediye bizim belediyemiz, yöneticiler ise gelip geçicidir. Şoförler ve Otomobilciler Federasyon olarak teknolojiye geçmeden taksi sayısının artışını uygun görmüyoruz." ifadelerini kullandı.

DEMİR: “KURUMSALLAŞMA HİZMET KALİTESİNİ ARTIRIR”

İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, İstanbul’a kaliteli, kontrol edilebilir bir taksi sistemi getirmek istediklerini belirterek, kurumsallaşmanın önemine dikkat çekti. Demir, “İstanbul’a kaliteli, kontrol edilebilir bir taksi sistemi getirmek istiyoruz. Bunun yolu da kurumsallaşmaktan geçiyor. Dünyadaki iyi örneklerde olduğu gibi bireysel işletmecilerin olduğu ülkelerde kurumsallaşma olunca taksi hizmeti düzeliyor.” diye konuştu.

“TAKSİLERİN TEKNOLOJİ SORUNU YOK”

İstanbul’da taksilerin yüzde 85’inde İBB’nin ücretsiz olarak kurduğu İTaksi aplikasyonunun bulunduğunu, bu nedenle taksilerin teknoloji sorunun da olmadığını vurgulayan Demir, “İTaksi aplikasyonu tüm taksilerde zorunlu olarak bulanacak. Bu yöntemin İstanbul’daki taksilerin kalitesini yükseltecek. Aplikasyonun tarifelerini belirlemek için Şubat 2021’de İBB Meclisi’ne sunduk, ancak çoğunluk oyuyla reddedildi. Konuyu İBB Meclisi’ne tekrar sunduk. Rapor İBB Meclisi komisyonlarında 6 aydır bekletiliyor. Onay alındığında İTaksi uygulaması; taksilerin kullandığı diğer aplikasyonların üzerinde güzergah ve ücret gibi verileri kontrol eden bir denetim mekanizması haline gelecek. Ama maalesef buna izin verilmiyor.” ifadelerini kullandı.

AKSU’NUN TAKSİSİNE FARKLI ÜCRET YAZMAKTAN CEZA KESİLDİĞİ ORTAYA ÇIKTI

 İBB’nin yetkisi dahilinde denetim çalışmalarını da sürdürdüğünü aktaran Demir, Kurban Bayramı öncesinde İstanbul Havalimanı’nda çalışan 400 aracın ruhsatlarının doğru cihazı kullanmadıkları için geçici olarak askıya aldıklarını hatırlattı. Aynı mesafelere farklı ücretler alındığına dair gelen şikayetler üzerine Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın denetimler yaptığını ve cezalar kestiğini hatırlattı. Demir, İstanbul Taksiciler Odası Başkanı Eyüp Aksu’ya hitaben, “Bunun içinde sizin taksiniz de var” dedi.

“KONUYU GÜNDEME GETİRMEYE DEVAM EDECEĞİZ”

Yapılan değerlendirmelerin ardından İBB’nin ‘taksi taşımacılığının düzenlenmesine yönelik 1.000 adet yeni taksi’ teklifi, 16’ya 11 oy oranıyla ve oy çokluğuyla 8. kez reddedildi. Oylamanın ardından söz alan İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, taksi hizmeti konusundaki sıkıntı ve şikayetleri dikkate alarak; yeni taksi sistemini savunmaktan vazgeçmeyeceklerini, İstanbul için büyük ihtiyaç konuyu UKOME’nin gündemine getirmeye, talep ve şikayetlerle ilgili kamuoyunu bilgilendirmeye devam edeceklerini belirtti. KENT YAŞAM

Editör: Haber Merkezi