Türkiye’nin lider yapı malzemeleri şirketi Akçansa, 2015 yılının ilk altı aylık finansal sonuçlarını kamuoyuna duyurdu. Buna göre 30 Haziran 2015 tarihi itibarıyla Akçansa, yılın ilk yarısında 710 milyon lira net satış geliri elde etti. Şirketin brüt karı 208,7milyon lira, dönem karı ise 147,4milyon lira olarak gerçekleşti. Akçansa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu, “Akçansa olarak, geniş bir perspektifle geleceği kurguluyor, yatırımlarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Geçen yılı iyi kapattık. Bu yılsonuna kadar satışlarımızı artırarak kontrollü bir büyüme hedefliyoruz” diye konuştu.

“SEKTÖRDE FARK YARATMAYI SÜRDÜRECEĞİZ”

Son birkaç yıldır Akçansa’da önemli bir dönüşüm yaşadıklarını belirten Hacıkamiloğlu,“Üreten ve müşteri bekleyen bir şirket olmaktan öteye geçmeyi hedefledik. Son yıllarda ağırlık verdiğimiz müşteri ve pazar odaklı yaklaşım sayesinde müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını daha doğru takip ve analiz ediyoruz. Böylece pazar ihtiyacına cevap verecek nitelikte ürün ve hizmetler geliştirmeyi sürdürüyoruz. Akçansa olarak, bu yaklaşımı ürün portföyümüze de taşıyarak, Ar-Ge ve inovasyon gücümüzü artırdık. Sektörde bu anlamda fark yaratmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.

AKÇANSA HAKKINDA

Temelleri 1967 ve 1974 yıllarında Akçimento ve Çanakkale Çimento ile atılan ve 1996 yılında bu iki şirketin birleşmesi sonucunda Türkiye’nin en büyük çimento üreticisi konumuna gelen Akçansa, bir Sabancı Holding ve HeidelbergCement ortak kuruluşudur.

Çimento ve hazır beton üretiminde Marmara, Ege ve Karadeniz bölgelerinde faaliyet gösteren Akçansa, iştiraki olan Betonsa şirketi ile 1998 yılında birleşmesi sonucunda, Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış 40’a yakın hazır beton tesisinde “Betonsa” markasıyla hizmet vermektedir. Diğer bir iştiraki olan Agregasa Agrega San.veTic.A.Ş. ile 2002 yılında birleşmiş ve agrega üretim faaliyetini “Agregasa” markası altında sürdürmektedir.

Akçansa; hem yurt içindeki müşterilerin hem de yurtdışındaki müşterilerin taleplerini karşılamak ve farklılıkların zor algılandığı bu sektörde fiyat unsurunun da ötesinde rekabet edebilmek amacıyla “üretim ve hizmette en kaliteli” olmayı hedeflemiştir.

Akçansa’nın vizyonu, tüm paydaşları tarafından güvenilen ve en çok tercih edilen iş modeline sahip şirket olarak, yapı malzemeleri sektöründe tüm sınırların ötesinde sürdürülebilir büyümektir.

Akçansa’nın misyonu, toplumsal, çevresel, yasal ve etik değerlere bağlı kültürü ile tüm sosyal paydaşları için değer yaratarak, toplumun yaşam kalitesini yükselten lider yapı malzemeleri şirketi olmaktır.

Senay BADUR-Kent Yaşam
 

Editör: Haber Merkezi