2017 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Bakırköy-Bağcılar bölgesi için çizilen metro projesinde belirlenen hat üzerinde Güngören’e bağlı Haznedar İstasyonu Haznedar Köprüsü üzerindeki meydanda planlandı. Ancak Güngören halkının ulaşım sorununu önemli ölçüde çözüleceği düşünülen projenin uygulama aşamasında Haznedar İstasyonu’nu yapımının Haznedar da değil de Bahçelievler Mahallesi’ne bağlı Naci Kasım Caddesi’nde yapılması Güngören halkının ulaşım sorunu ile ilgili çözüm beklentisinde hayal kırıklığına yol açtı.

‘BEKLENTİLER BOŞA ÇIKTI’

Konu ile ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kasım ayı meclis toplantısında hazırladığı yazılı önergeyi meclis başkanlığına sunan CHP İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İBB meclis üyesi Mehmet Berke Merter, yazılı önergesinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Güngören’de yapılacak diye duyurusunu yaptığı Haznedar İstasyonu’nun yerinin neden değiştiğini sordu?Güngören’de oturan vatandaşların beklentilerinin neden boşa çıktığını soran Merter, önergesinde, “Bu hat üzerinde Güngören’e bağlı Haznedar İstasyonu Haznedar Köprüsü üzerinde ki meydanda planlandı. Proje aynı şekilde ihale edildi. Bu projeyle metro inşaatı başladı. Güngören halkı kendisiyle ilgili istasyonun yerinin nerede olacağını biliyor, ulaşımın sorununu çözüleceğini düşünüyordu. Metro istasyonlarının nerede olacağı ile ilgili bilgileri internette, İBB veya Ulaştırma Bakanlığına bağlı müdürlüklerin sitelerinde veya haber sitelerinde görmek mümkün.Yani Güngören Halkı, Haznedar Metro İstasyonu’nun projede olduğu gibi Haznedar Meydanı’nda olacağını zannediyor” ifadelerine yer verdi

‘3 MAHALLENİN SORUNU ÇÖZÜLECEKTİ’

Güngören’in İstanbul’un nüfus yoğunluğu en fazla olan ilçelerinden biri olduğunu belirten Merter, “Haznedar metro istasyonu Haznedar meydanında değil Bahçelievler Mahallesine bağlı Naci Kasım Caddesinde yapılıyor.Haznedar Meydanı gibi geniş ve hacimli bir alan var iken istasyon nedense başka taraflara sıkıştırılmaya çalışılıyor.Yani Haznedar, Güven, Akıncılar mahallelerinde oturan halkımız metroyu kullanabilmek için Haznedar Meydanı’ndan metroya binmek yerine 300 metre Bakrköy istikametine yürümek zorunda kalacak, iş dönüşü yürüyüşü siz hesap edin. Bugün Haznedar Metro İstasyonu’nun yapılmak istendiği yer ile yapılması gereken yer olan Güngören’deki nüfus yoğunluğunun karşılaştırılması gerekiyor. Eğer duyurulduğu gibi istasyon Haznedar’da yapılmış olsaydı 70 bine yakın insanımızın ulaşım ihtiyacı karşılanmış olacaktı. Üstelik şu an istasyonun yapımına başlanılan yere çok yakın İncirli İstasyonu bulunmaktadır’ dedi.

‘İHTİYACA GÖRE BELİRLENMELİ’

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin hizmet anlayışını ihtiyaçlara göre belirlemesi gerekliliğine vurgu yapan Merter önergesinde, ‘Ulaşım hizmetine ihtiyaç duyanlar Güngörenlilerdir. Haznedar Meydanını aynı zamanda bir kavşak noktası olduğu için Bahçelievler ilçesinde ki herkes faydalanabilir.Güngören'in ilçe sınırları belirlenirken yapılan hatalarda Güngören işin ceremesini nasıl çekiyorsa aynı cereme bu sefer Metro istasyonuyla karşısına çıkıyor. ''Bu da mı gol değil'' diye soracak olursanız, ne yazık ki yine ofsayda düşürüldü’ dedi.

‘İHANETE DEVAM EDİLİYOR’

İstasyonun yer değişikliğinin yetkili makamlarca onaylanmadığını buna rağmen yeni yerde yapıma başlanıldığı belirtilen önergede, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin geri dönüşü olmayan bir hataya düşmemesi isteyen Merter önergesinde ayrıca , ‘Eskiler 'insan ölür, kalır eseri' derler. Bazı hatalardan geri dönebilirsiniz. Ancak 30-40 metre yerin altında yapılacak metro çalışmalarının güzergah yerinin değişmesi mümkün değildir. Sayın Cumhurbaşkanımızın ''Ne yazık ki İstanbul'a ihanet edildi'' sözünde ki ihanetin devam ettiği ne yazık ki görülmektedir.Metro projesi asrın projesi değil asırların projesidir” dedi.

SORUNLAR YANITLANMALI

Sayın Cumhurbaşkanı’nın ''Ne yazık ki İstanbul'a ihanet edildi'' sözü ve Haznedar halkının istekleri doğrultusundaönergede yanıtlanması istenilen sorular ise şöyle sıralandı: Bakırköy-Bağcılar Kirazlı Metro Projesi 2019 yılına yetiştirilmek istenirken, geri dönüşü olmayan hatalar yapılmaktadır, yetkililer bu hataları farkındalar mı? Bu hatalardan ne zaman vazgeçilecektir?,Projede ki Haznedar İstasyonu’nun yeri neden değişti?, Proje incelendiğinde yeni yerle ilgili proje henüz yetkili makamlar tarafından onaylanmamış olmasına rağmen etrafı çevrilip kazı işlemleri yapılmaya çalışılıyor, neden ve hangi proje kapsamında?, Projenin kaydırıldığı yerde 'burası Haznedar durağı olacak' şeklinde bir tabela konulmadan kapatılan Naci Kasım Caddesinde ki halkta ne olduğunun farkında dahi değildir. Bu öyle ilginç bir durum ki Naci Kasım Caddesi’nin sokak aydınlatmaları özellikle yakılmayıp karartma uygulanıyor, cadde ve kaldırımlar gece karanlıkta bırakılıyor; ne hakla, hangi yetki ile, kimin ve kimlerin emri ile bu uygulama yapılıyor?, Halkımızın ödediği vergilerle yapılacak metro istasyonunun Haznedar Meydanı’nda ki alanda olmamasını nasıl izah edebilirsiniz?İstanbul Büyükşehir Belediyesi CHP Meclis Üyeleri, Mehmet Berke Merter, Hasan Tapan, Musa Keleş, Seyitali Aydoğmuş ve Şenol Yolbir’in imzalarıyla meclis başkanlığına sunulan önerge oy birliğiyle kabul edildi.

FİDAN UĞUR- KENT YAŞAM

Editör: Haber Merkezi