Esenyurt Belediyesi Nikah Salonu’nda gerçekleştirilen kahvaltıda basın mensupları ile buluşan Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, hem gazetecilerden gelen soruları yanıtladı hemde ilçeye ait sorunlar ve gelecekte yapmayı planladıkları icraatlar hakkında bilgilendirmede bulundu.

ESENYURT’TA BORÇ 2.2 MİLYAR

Belediye’nin toplam borcunun kadar olduğunu öğrenmem 6 ay sürdü diyen Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt, ‘’İlk seçildiğim zaman Esenyurt Belediyesi’nin 830 milyon lira borcu olduğunu söylemişlerdi. Bunun içine yapılandırma borçlarıda dahil olunca 1 milyar liraya çıktı. Yapılandırma borçlarının envanterinin tutulmadığını gördük. Bunlarında hesaplanmasını istedim. Şuan envanterde toplam 2.2 milyar civarında risklerimiz ve borçlarımız var’’ diye belirtti.

BELEDİYEYE AÇILMIŞ 6 BİN 800 DAVA VAR

Göreve geldiğinde Esenyurt Belediyesi’ne açılan davalara dair envanterinde olmadığını söyleyen Bzokurt, ‘’Çokça dava var ama envanter yoktu. Hemen envanter oluşturduk ve öğrendik ki belediyemize 6 bin 800 civarında yanlış yapılan işlerden dolayı açılmış dava var. Bunların bir kısmı tamamlanmış. Geriye kalan 5 bin 600 civarında dava var. Bunlardan çoğu kamulaştırmasıs el atmalar. Yani vatandaşın yeri var, biz onun yerine el atarak, almışız elinden. Ve parçalayıp, başka yerlere aktarmışlar. Vatandaş da hakkını korumak için mahkemeye başvurmuş. Çoğunu kaybedeceğiz.  Başka bir olumsuzluk arsa envanterimiz yok. Biz hala belediyemize ait kaç arsa ve bina var tespit edebilmiş değiliz’’ dedi.

ÇÖP İHALESİNDEN 35 MİLYON TASARRUF ETTİK

Belediye ihaleleri için bir örnek veren Bozkurt, sadece çöp ihalesinde geçen sene ile bu sene ödedikleri para arasında 25 Milyon TL fark olduğunu söyledi. Bozkurt, ‘’ 25 milyon TL’yi söylerken enflasyon farkını katmadan söylüyorum. Bunuda katarsak sadece çöp ihalesinden 30-35 milyon lira tasarrufumuz var’’ diye konuştu.

FARKLILIKLARIMIZI KAMPÜS LİSE PROJESİ İLE YENECEĞİZ

“Ben yaşamımı, zengin biri olarak değil iyi bir insan olarak sonlandırmak istiyorum” diyen Bozkurt, Esenyurt’ta bulunan 2 bin 700 sokağın neredeyse 2 bin 500 tanesinde sorun olduğuna değinerek, ‘’ Bunların birçoğu çok hızlı çoğalmış bir kent olduğumuzdan dolayı ortaya çıktı. Buna büyümek diyemeyiz çünkü büyümek güzel bir şey. Farklılıklarımız Esenyurt’ta sorun oldu ama biz bunu çözeceğiz’’ dedi ve ekledi:  ‘’ Eğitim çok önemli bir konu. Bakın Japonya’nın yer altı kaynağı yok, ev yapacak yerleri bile yok ama iyi bir eğitim sistemine sahipler. Vatandaşlarını nitelikli ve ahlaklı yetiştiriyorlar. Bizde bu farklılıklarımızı Esenyurt’ta yeni yapacağımız Kampüs Lise projesi ile çözeceğiz. Çeşitli branşlardaki 6-7 tane lise tek bir kampüste olacak.  Türkiye’nin birçok yerinden gelen vatandaşların çocukları aynı yerde okuyup, aynı masada yemek yiyeceği için birbirlerini tanıma ve o farklılıkların önemli bir sorun olmadığını, hatta zenginlik olduğunu orada yaşayarak görmüş olacaklar. Okullarımızda ortak etkinlik alanları olacak. Kapalı spor salonu, yüzme havuzu, kütüphaneler vb. yerlerde buluşarak birbirlerini anlama fırsatı bulacaklar. Türkiye’de malesef son yıllarda siyaset inanç, köken üzerinden ayrışma noktasından ilerliyor. Fen lisesi ve imamhatip lisesinde okuyan çocuklarımız aynı masada yemek yiyip, konuşma fırsatı bulacaklar. Dolayısı ile bir şey yaparken birbirlerini düşünerek hareket edecekler, sorumluluk hissedecekler. Ayrıca liselerimiz mahalle içerisinde yer aldığı için alt yapıları çok kötü. Bizim mahallelerde ilkokul ve ortaokula ihtiyacımız var. Eğer kampüs liseyi yaparsak, mevcut lise yerleri oraya taşınacağı için, ilkokul ve ortaokul için yerler açılacak’’ diye söyledi.

ULAŞIM AĞIMIZ SANAYİCİ İLE BULAŞACAK, AVM İLE DEĞİL

Esenyurt için yapılan önceki metro projesinin alışveriş merkezlerine göre(AVM) dizayn edildiğini anlatan Bozkurt, bu metro hatlarını yeniden dizayn ettiklerini ve sanayi alanları ile buluşturmak için yeni bir plan yaptıklarını söyledi. Bozkurt, ‘’  Zira Esenyurtluların bir kısmı şehir içine çalışmaya gidiyor, oradaki vatandaşlar da Esenyrut’a çalışmaya geliyor. Dolayısıyla biz hem trafik sorununu çözmek, hem Esenyurtluların yakın yerlerde çalışmalarını sağlamak hem de sanayicilerin servis ücretlerini düşürmek açısından Esenyurtlularla sanayicileri birleştirebilecek bir ulaşım ağı oluşturuyoruz. Bunlardan biri metro, diğeri ise tramvay hattı. Bu tramvay hattı da hem derenin iki yanındaki vatandaşlarımızın ana arterlerle buluşmasını sağlayacak hem de sanayiyle birleştirerek o vatandaşlarımızın sanayide çalışmasına yol açacak” dedi.

Tolga Özdemir / KENT YAŞAM

Editör: Haber Merkezi