Avcılar ilçesine bağlı , Tahtakale mahallesinde bulunan Ispartakule bulvarı noktasında B tipi otoyol tesisi ve AVM projesine dair basın açıklamasında bulunan CHP İstanbul Milletvekili Özgür Karabat’a,  Avcılar Belediye Başkanı Av. Turan Hançerli, Başakşehir İlçe Başkanı Mustafa Erdemir, Avcılar İlçe Başkanı Erdal Nas, CHP Başakşehir Belediye Başkan Adayı Abdulhadi Akmugan, Avcılar ve Başakşehir meclis üyeleri, ilçe yöneticileri ve bir çok vatandaş eşlik etti.
 



 

İBB’NİN BU ALAN İÇİN PLANLARI VAR

Bölgeye AVM yapılması halinde trafiğin kilit haline geleceği, İstanbullulara yeni bir işkence alanı olacağını söyleyen Karabat, ‘’ Ispartakule için tarihi bir hata olacak proje alanı, İBB açısından farklı anlamlar taşıyor. Öncelikle yapımı öngörülen B tipi otoyol tesisi projesi, İstanbul’un bütünsel planına uygun değil. İBB, TEM otoyolunu genişletmek ve toplu taşımaya, metroya asli öncelik vererek, beş yıl içinde kentin trafik sorununda bir rahatlama sağlamak istiyor. Hizmete açılacak raylı sistemlerle beraber burada 630 kilometrelik metro hattı devreye girecek. Böylelikle, 15 milyon nüfusun 12.5 milyonu, yani %88’i yürüme mesafesinde metroya ulaşabilecek. Bu projeler tamamlandığında TEM üzerindeki megabüs seferleri, metrobüs ve diğer raylı sistemlerle entegrasyon sağlayacak. İBB’nin planlarıyla bağdaşmayan Ispartakule B tipi otoyol tesisi projesi, kente faydadan zaten içinde çıkılmaz hale gelen sorunları daha da derinleştirecek’’ diye vurguladı.

 



 

ŞEHRİN KALBİNİ RANTA FEDA ETMEYİZ

İstanbul'a "ihanet eden" rant anlayışına karşı her zaman mücadele edeceğini söyleyen CHP'li Özgür Karabat, ‘’ Bilindiği üzere uzun yıllar önce faaliyete başlayan TEM otoyolun da, 2009 yılında, Karayolları Genel Müdürlüğü, İBB ve TOKİ arasındaki protokolle Ispartakule gişeleri hizmete açıldı. Eskiden şehir dışı olarak kabul edilen bu bölge, şimdi kent içinde yerleşimin bir parçası durumunda. B tipi otoyol tesisi için düşünülen Ispartakule kuzey ve güney bölgesi eski tır parkı alanları, yoğun trafiğin ortasında kalıyor. 2017 yılında, günlük ortalama araç geçiş sayısı 136.337 iken, 2019 yılının son çeyreğinde bu oran 170 bin araç seviyesine ulaşıyor. Görüldüğü üzere araç geçiş sayısında ciddi artış eğilimi söz konusu. Dolayısıyla bu projenin öngörüldüğü alan, şehrin kalbi konumunda’’ diye belirtti.

 



 

BÖLGEYE KABUS GİBİ ÇÖKECEK BİR PROJE

Projenin bölgedeki yaşam kalitesini ciddi anlamda olumsuz etkileyeceğini ve ciddi bir trafik yükü oluşturacağına değinen CHP TBMM Grup Yöneticisi Özgür Karabat, ‘’Bu proje kentin merkezine adeta bir hançer daha saplanıyor. İstanbul’a ihanet süreci iktidar eliyle sürdürülüyor. 6001 sayılı kanun uyarınca, alanda yapılacak inşaat faaliyetleri İmar Kanunu’ndaki ‘’Yapı Ruhsatiyesi’’ ne bağlı değil ve imar planına işlenme şartı yok. Projenin kuzeyde kalan kısmı ‘’Karayolları Koruma Kuşağı’’ bandında kalırken, güneydeki kısmı tamamen “Plansız”. Toplam inşaat yoğunluğu 118.853 metrekarelik devasa bir projeden bahsediyoruz. Öte yandan Karayolları Genel Müdürlüğü ile özel şirket arasında 27.06.2018 tarihinde imzalanan kira sözleşmesinde yıllık 8 milyon 100 bin lira kira bedeli yer alıyor. “Selway Outlet İstanbul” adı verilen bu proje, 65 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahip. Dolayısıyla Karayolları Genel Müdürlüğüiçin rant, özel sektöre daha fazla kar anlamına gelen bu projenin yükünü yine vatandaş çekecek. Bölgeye kabus gibi çökecek projeye alan açanları, İstanbul’a devam eden ihanet sürecinin ve zihin orucunun son bulmasını talep ediyoruz’’ dedi.

 


 

BÖLGENİN DERDİ TRAFİK VE İMAR SORUNU

Bölgenin trafik ve imar olmak üzere iki büyük sorunu olduğunu dile getiren Avcılar Belediye Başkanı Av. Turan Hançerli, ‘’ Isparta kule ve tahtakale mahallemizin en büyük sorunu trafik. Bu projeyle bölgenin trafik sorunu çözüleceğine daha çok yoğunlaşacak. Avcılar sınırları içerisinde olmasına rağmen, Avcılar Belediyesin’den ruhsat alınmayan bir proje. Tabi kanunen karayolları bölgesi içerisinde olduğundan dolayı bölgede karayolları tarafından proje yapabilir. Ama bir bölgede yapılacak herhangi bir projenin halka ve paydaşlara sorularak, ortak kararlar alınması gerekir. Bu demokrasinin bir gereğidir. Bölgeyle ilgili olarak bir başka şeyse imar sorunudur. Rezerve alan ilan edilmiş olan bu bölge sakinleri 35 yıldır evlerine çivi çakamıyorken, bu sorununu çözmek yerine, mahallenin girişini engelleyen yapılar para için yapılıyor. Burası şehrin tam ortası, insanlar burayı evden-işe, işten-eve gitmek için kullanıyor ama burası sanki bir otobanmış gibi gişeler var. Otobanlarda kurulan dinlenme tesisi gibi bir AVM yapılmaya çalışılıyor.Bu yapılaşma ne Avcılar’a ne de İstanbul’a bir katkı sağlamaz’’ dedi.

Celal KARAALİ - Tolga ÖZDEMİR - KENT YAŞAM

Editör: Haber Merkezi