Göçük düzeltilmesi konusunda araç sahiplerinin sigorta şirketleri tarafından mağdur edildiğini ileri süren İstanbul Oto Sanatkarları Esnaf Odası (İSTOSEO) ve Atatürk Oto Sanayi Sitesi Kooperatifi Başkanı Mustafa Keskin, “Sigorta şirketleri doludan zarar gören araç sahiplerini tamir için anlaşmalı servislere yönlendiriyor, bu servisler de 6 ay ile iki yıl arasında randevu veriyor. Bu durumda hem araçsız kalan hem de otopark ücreti ödemek zorunda kalan araç sahipleri büyük mağduriyet yaşıyor” dedi.

OTO SANAYİ ESNAFINA HAKSIZLIK VE ADALETSİZLİK YAPILIYOR”

Sigorta şirketlerinin, hasarılı araçlarını anlaşma dışı servislerde yaptıran araç sahiplerine, masrafının yalnızca yarısını ödediğini söyleyen Mustafa Keskin, “Bu, hem araç sahgibine hem de oto sanayi esnafına yapılan büyük bir haksızlık, adaletsizlik ve saygısızlıktır. Bunun adı kartelleşmedir” diyerek tepki gösterdi.

Şu an binlerce araç sahibinin hasarlı aracını bırakmak için garaj aradığını belirten Mustafa Keskin şu açıklamada bulundu:

“Araç sahipleri kasko yaptırdığı sigorta şirketine aracını götürdüğünde, eksper raporu çıkarılıyor ve ardından sigorta şirketi araç sahibine ‘aracını benim yönlendirdiğim servise götürürsen hasar masrafını karşılarım, götürmezsen yalnızca yarısını alabilirsin’ diyor. Araç sahibi anlaşmalı serviste yaptırılmasını kabul ediyor ancak bu kez de servis tarafından altı ay ile iki yıla kadar randevu veriliyor. Araç tamire alınana kadar da bir garajda bekletilmesi isteniyor. Şu an binlerce araç sahibi otopark yeri arıyor. Oysaki bizim sanayi sitelerimizde binlerce esnaf var. Tam teşekküllü, bu işi bilen, becerebilen ustalar var, servisler var. Doludan kaynaklanan göçüğü düzeltmek ayrı bir hüner, ayrı bir teknoloji gerektirmiyor ki. Vatandaş zora koşuluyor. Hem aracını kullanamıyor hem de uzun bir süre otopark ücreti ödemek zorunda bırakılıyor.”

“YABANCI FİRMALAR FIRSATTAN YARARLANMAYA ÇALIŞIYOR”

Dolu hasarı için sigorta şirketlerinin anlaşmalı olduğu servislerin yeterli gelmediğini belirten Mustafa Keskin bu nedenle 150 bin civarındaki hasarlı aracın garajlarda bekletildiğini ileri sürdü. Bu ortamdan yararlanmaya çalışan Alman ve Hollandalı şirketler olduğunu da söyleyen Keskin, “Sigorta şirketleri de yabancı menşeli olduğu için hasarı tamir etmek isteyen yabancı servisler işin kaymağını yemeye çalışıyor. O zaman bu ülkenin omurgası olduğu söylenen esnaf bu konuda neden öteleniyor, görmezden geliniyor. Burada hem ülke açısından hem de esnafın rızkı açısından büyük bir sorun söz konusu. İş orada duruyor, esnaf burada oturuyor. Bunun adı haksızlık ve adeletsizliktir. Bunun adı karteldir. Bunun adı esnaf ve sanatkarımıza hakarettir. Vatandaş arabasız ne yapacak? Esnaf işsiz kalacak, parayı yabancı şirketler yurt dışına götürecek. Böyle bir mantık olamaz...

Bir de dolu yağdıktan sonra “göçükcü” diye bir meslek türettiler. Göçükcü ne demek? Bunun adı hasardır. Bu laf bile snaf ve sanatkara hakarettir. Biz göcük mü yapıyoruz? Biz hasar düzeltiyoruz. Akardion olmuş çamurlukları bile eski haline getiren oto sanayi esnafını gözardı edip, kalkmış göçükcü arıyorlar. Bu fırsatçılıktır. Suistimaldir. Bizler sanatkarız. Saygı duyulması gerekir.”

ANLAŞMALI SERVİSLERE YÖNLENDİRME İDDİASINA DOĞRULAMA

Öte yandan konuyla ilgili görüşlerini aldığımız bazı sigorta şirketi sahipleri, sigortacıların doludan hasar gören araçları anlaşmalı servislere yönlendirdiğinin doğru olduğunu belirterek, “Bu hasarın giderilmesi için devletin koymuş olduğu bir standart var. Buna göre eksper tarafından araçtaki göçük olarak nitelenen darbe sayısına göre bir masraf çıkartılıyor. Belirlenen tamir ücretini kabul eden servislere hasarlı araçlar yönlendiriliyor. Anlaşmalı yerlerde yaptırmayanlara masrafının yalnızca belli bir oranı ödeniyor. Doludan hasar gören çok sayıda araç bulunduğundan da randevu süresi 2018’e kadar uzuyor “dediler.

Tuncay DAĞLI-Kent Yaşam

Editör: Haber Merkezi