CHP İBB Meclis Üyesi Berke Merter, “İtalya’nın Cenova kentinde 14 Ağustos 2018 tarihinde onlarca insanın ölmesine ve yaralanmasına, çok büyük maddi ve manevi kayıpların yaşanmasına sebep olan ve çöken Morandi Köprüsü’nün faciasında ders çıkartmalıyız”uyarısında bulundu. Morandi Köprüsü’nün yıkılma sebebinin kapasitesi üzerinde araçlar tarafından kullanılarak, geliştirme çalışmalarının yapılmaması olduğunu belirten Merter, geçtiğimiz hafta İBB Meclis Müdürlüğü’ne yazılı olarak sunduğu önergede İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluğunda olan köprü, viyadük, araç ve yayaların kullandığı alt ve üst geçitlerin bakım ve denetiminin yapılarak riskli olan yerlerde gerekli çalışmaların yapılıp yapılmadığını sordu. 

Merter yazılı önergesinde, ‘ Onlarca yıldır araç geçişlerine hizmet veren D-100 (E-5) yolu ile TEM yolunu bağlayan Sadabat (Nurtepe) istikameti ile Okmeydanı’ndan Hasdal Kavşağı’na hizmet veren Kağıthane Sadabad Viyadüğü, Mecidiyeköy Viyadüğü, Boğaz Köprüsü’nün Ortaköy viyadüğü ve Haliç Köprüsü başta olmak üzere her gün milyonlarca İstanbullu araçları ile trafikte yol alırken; köprü, viyadük, araç ve yaya geçişleri olan alt ve üst geçitleri kullanmaktadırlar” ifadelerine yer vererek İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Av. Mevlüt Uysal’a şu soruları yöneltti; İstanbul genelinde ki Köprülerin veViyadüklerin zamanla yıpranan mevcut taşıyıcı elemanlarının ve kirişlerinin onarılması hangi aralıklarla yapılmıştır? İstanbul genelinde ki Köprülerin ve Viyadüklerin yenilenmesi ve bakımlarının yapılması, yani periyodik bakımların yapılması hangi aralıklarla yapılmıştır? Yapılmış ise raporların tarafımıza yazılı olarak bildirilmesini talep ederiz”

FİDAN UĞUR-KENT YAŞAM

Boğaz Köprüsü’nün Ortaköy viyadüğü

Boğaz Köprüsü’nün Ortaköy viyadüğü 2

çöken İtalya Morandi Köprüsü

çöken İtalya Morandi Köprüsü 2

Kağıthane Sadabat Viyadüğü

Mecidiyeköy Viyadüğü

Mecidiyeköy Viyadüğü 2

Editör: Haber Merkezi