Atlasglobal Havayolları şirketi iflas ettiği dönemde, şirketin  kurumsal iletişiminden yapılan  “Atlasglobal Havayolları adına iflas başvurusu yapıldı. Çalışanların tazminatı ve yolcuların bilet ücretlerinin geri ödemesi yapılacak. Ödeme tarihleri belli değil hukuk departmanımız çalışıyor” açıklaması yapılmıştı. Aradan geçen dört aylık sürede bir çok görüşme yapılmış olmasına rağmen çalışanların haklarına yönelik adımlar atılmadı. Havayolu Çalışanları Sendikası (HAVA-SEN)  ile Atlasglobal çalışanları, şirketin varlıklarını çeşitli yollarla başka şirketlere aktarıldığı iddiasında.

ATLASGLOBAL BAKAN ERSOY’UN KARDEŞİNE AİT

Atlaglobal çalışanları ve HAVA-SEN,   şirketin Florya’daki Genel Müdürlüğü önünde bugün bir basın açıklaması yaptı.  Ellerinde ‘Ali Murat  Ersoy’a haber verin!” Alacaklarımızın peşini hiçbir zaman bırakmayacağız’, ‘Ali Murat Ersoy sözünü tut, paramızı ver!’, ‘Çaldığın maaşları yerine koy lütfen!’, ‘Miras değil, işçinin alın teri’ yazılı döviz ve pankartlar ile tepkilerini ortaya koydular. Polis, mağdurlara sıklıkla sosyal mesafe uyarısı yaptı.  Ali Murat Ersoy, kamuoyunda Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un kardeşi olarak biliniyor.

“SÖZLERE İNANDIK, ÜZERİMİZE DÜŞENİ YAPTIK”

Kendisi de mağdurlardan biri olan HAVA-SEN Genel Başkanı Seçim Seçkin Koçak,  Atlasglobal’in çalışanların alınteri ve emeğiyle yaratıldığını, kötü yönetim sonucunda iflasa sürüklendiğini belirterek başlayan açıklamada şunları söyledi:    

“ Türkiye’nin Skytrax’ten dört yıldız almış tek havayolu şirketinin çalışanları olarak işimizi kaybetmenin üzüntüsünü yaşamktayız. Atlasglobal markasını kaybetmenin yanında, işverenin sürekli toplantılar yaparak, çalışanların haklarını vermeden çalıştırmak amacıyla yaptığı, gerçeklerin farklı yansıtıldığı açıklamalarda, çalışanları derinden yaralamıştır. Bizler, verilen sözlere inanarak, alınan kararlarda kendi üzerimize düşeni layıkıyla yaparak, aylarca çalışıp haklarımızı almadan, Atlasglobal markasını yaşatmak için son fesihe kadar işimizi layıkıyla yapmış durumdayız. Atlasglobal işvereninin, planlayarak son ana kadar oynadığı rol ile de binlerce çalışanı mağdur ederken, kendisini en az zararla süreçten kurtardığını görüyoruz. Bizler bu oyunu bozmaya kararlıyız. Emek verdik, çaba gösterdik ve destek olduk.

Bu süreçteki en güzel kaynağımız birliğimizin gücüdür. Atlasglobal çatısı altında nasıl birlik ve beraberlikle çalıştıysaki şimdi de aynı birlik ve beraberlik içerisinde mücadele edeceğiz. Bu güne kadar iflas eden diğer havayolları şirketlerinde olduğu gibi sürecin unutularak rafa kaldırılmasına müsade etmeyeceğiz.

‘Birliğimiz gücümüzdür’ diyerek çıktığımız bu yolda Atlaszedeler Adalet Platformu ( AZAP) olarak hukuki kararlılık ve inanç ile mücadelemizi sonuna kadar sürdüreceğiz.

Atlasglobal iflas sürecinden etkilenenler çalışanlar ve aileleridir. 2 bin civarı işsiz kalan çalışma arkadaşlarımızla birlikte bu sürecin yakın takipçisi olup, bu süreçteki izleyeceğimiz tüm yolları kamuoyu ile paylaşmaya devam edip ve iflas davasına müdahil olacağımızı belirtmek isteriz. Şimdiye kadar verdiğiniz sözleri nasıl tutmadıysanız şimdiden sonrada tutmayacağınız biliyoruz.” Şeklindeki açıklamanın ardından basun mensuplarına teşekkür etti.  

“KAMUOYUNUN GÜNDEMİNDEN DÜŞÜRMEMELİYİZ”

Basın açıklamasında Atlasglobal mağdurlarının avukatı Arif Duymaz’da söz aldı. Süreç hakkında bilgi veren Duymaz; şirketin mal varlıklarının başka şirketlere aktarıldığı şüpheleri hakkında da  kanuni yollardan iz süreceklerini belirterek mağdurlara “  Duruşmalara katılın. Medya ve sosyal medyada davamızın gündemini korumasına katkı sunun. Biz haklı mücadelemizi savunmaya devam ederken sizlerinde katkısı çok önemli. Mağduriyetimizi kamuoyunun gündeminden düşürmemeliyiz” dedi.

Basın açıklamasının ardından kabin memuru Ruken Çapan ile eski şirket çalışanı kaptan pilot Kemal Engürel mağdurlar adına söz alıp haklarının takipçisi olacaklarını ifade ettiler.

Editör: Haber Merkezi