banner389
banner387
banner395
banner246
27 Ocak 2022 Perşembe 13:55
"Yeni nesil kaybı"


Eğitim alanında pek çok farklı üniversitede seminer vererek adını duyuran iş kadını Bahar Yıldırım Yaşam Medya Grubuna konuk oldu. Yıldırım Youtube kanalımız Kent Yaşam TV’de Celal Karaali’nin sorularını yanıtladı.  Eğitim verdiği başlıca konular; yönetimde başarı, endüstri 4.0, dijital dönüşüm”, veri madenciliği, sürdürülebilirlik, operasyonel mükemmellik, stratejik proje yönetimi, zaman ve maliyet yönetimi, kalite yönetimi, iletişim yönetimi, risk yönetimi”, süreç geliştirme,inovasyon, performans Yönetimi, dijital pazarlama, girişimcilik”, kişisel ve mesleki gelişim, motivasyon şeklinde sıralanıyor. Bahar Hanım, ” Okul hayatı biter, eğitim bitmez...” kişisel olarak eğitim almaya devam ettiği bir dönemde  kurumsal firmalardaki kariyerini sonlandırarak Bynetacademy’i kurmuş. Endüstri mühendisi olan Yıldırım, Tv ve radyo programcılığı da yapmakta.

  • Öncelikle sizi tanıyalım, Bahar Yıldırım kimdir ?

2005 yılında İstanbul Kültür Üniversitesi Endüstri Mühendisliği (İngilizce) bölümünden 3.’lük derecesi ile mezun olduktan sonra “Okul Hayatı Biter, Eğitim Hayatı Bitmez…” mottosuyla mesleki gelişimim için Boğaziçi, Yıldız Teknik, İTÜ, Bahçeşehir, ODTÜ’de “Yönetim Kalitesi Geliştirme”, “Proje Yönetimi”, “Lojistik-Satınalma-Tedarik Zinciri Yönetimi”, “Eğiticinin Eğitimi” ve “Veri Madenciliği” eğitimlerimi; kişisel gelişimim için ise “Diksiyon-Tiyatro” ve “Temel Koçluk-NLP” eğitimlerimi tamamladım.

İş hayatımda ise farklı sektörlerde yaptığım projeler ile bir çok ödül kazandım…Tekstil sektöründe dünyaca ünlü markalarda “Proje Yöneticiliği” pozisyonlarında 100’e yakın proje yönettim. En son Beymen’de yönettiğim Asistanım Projesi ise ekip olarak “Dünya Perakende Ödülleri / En İyi Dijital Müşteri Deneyimi Girişimi” kategorisinde 2017 World Records-Dubaı’de Dünya 1.’lik ödülü kazandık. Eğitim sektöründe, Türkiye’nin en doğusundan en batısına kadar üniversitelerde gönüllü verdiğim eğitimler için “En Çok Farklı Üniversitede Seminer Veren İş Kadını” kategorisinde Dünya rekoru kırdım. Ve kendi kurduğum Bynetacademy markası ile «Best of Year Awards - Yılın Başarılı Yeni Nesil Kariyer Akademisi» ve «Altın Melek Ödülleri - Yılın En Başarılı Kurumsal Eğitmeni ve Yönetim Danışmanı» ödülünü kazandım.

Aynı zamanda, Uluslararası Akreditasyon Kurumu’nda “Baş Eğitmen / Baş Denetçi” olarak eğitim kurumlarını "ISO - Kalite Yönetim Sistemleri" standartlarına göre belgelendirme yetkisine sahibim, ayrıca hazırlayıp sunduğum radyo programları ile eğitim ve iş dünyasının nabzını tutmaya devam ediyorum…

  • Genel olarak eğitim sistemini nasıl değerlendiriyorsunuz ?

Öncelikle gençlerimizin meslek seçimlerini daha bilinçli yapmalarını öneririm, üniversite tercihi sırasında öğrencilerin kendilerine en uygun meslekleri seçmemesi ile süreç zaten yanlış olarak başlıyor. Akabinde verilen eğitimin daha çok teori ağırlıklı olması ve reel sektör ile birebir uyumlu olmaması sonucunda ise mezun olan gençlerimizden maalesef sektöre hazır elemanlar yetişmiyor ve kendi mesleğini yapmayan büyük bir oran karşımıza çıkıyor. Ben buna yeni nesil kaybı diyorum...

Bynetacademy’i anlatırmısınız, hedefiniz nedir ?

  • Yeni ve yenilikçi firmamız, 50’ye yakın dev eğitmen kadrosuyla sunduğu 100’e yakın eğitim içeriği ile eğitim ve danışmanlık alanlarında faaliyet göstermektedir. Aynı zamanda eğitmenleri ile birlikte yeni nesil eğitim anlayışına uygun kurumun ihtiyacına özel eğitimler tasarlamaktadır. 

Misyonumuz; Türkiye’de eğitim sektörüne katkı sağlayacak uluslararası standartlarda ki eğitimleri günümüz teknolojisine uyum sağlayacak şekilde sunarak sektör çalışanlarını Dünya’ya açmayı hedeflemektedir.

Vizyonumuz; Sürdürülebilir eğitim sistemi ile daima yenilikçi, kaliteli ve insan odaklı yaklaşımıyla Türkiye’nin en prestijli yeni nesil kariyer akademisi olmaktır. Ayrıca, tüm katılımcılarımıza tüm dünyada geçerli uluslararası izlenebilirliğe sahip Europasscard-Elektronik Sertifika verme yetkisine sahibiz.

  • Eğitim sürecini nasıl tasarlıyorsunuz ?

3T metedolojimizden bahsetmek isterim (TEŞHİS-TEDAVİ-TAKİP).

Teşhis süreci; kurumun ihtiyacını analiz etmekle başlamaktır yani tıpkı bir doktorun hastasındaki sorunu teşhis ederken yapmış olduğu analiz süreci gibi… Çünkü doğru tedavi için doğru teşhis şarttır. Bunun için sektörün nabzını, kurumun kültürünü, yönetici ve çalışan beklentilerini anlamak için odak grup toplantıları ve çeşitli anketler yapıyoruz.

Tedavi  süreci ise belirlenen eğitimlerin en doğru teknikler ile çalışanlara aktarılmasıdır. Bunun için eğitmenlerimizi sektör deneyimi olan ve koçluk tekniklerine hakimolanlardan seçiyoruz, eğitimlerin interaktif, eğlenceli ve oyunlaştırma metodları kullanılarak deneyimselleşmesini amaçlıyoruz. Ve NLP tekniklerini kullanarak eğitim içeriklerimizi tasarlıyoruz.

Takip sürecinde ise kurum ile ilişkimize her zaman devam ediyoruz. Verdiğimiz eğitimlerin sonucunu belli periodlarda kurum ile karşılıklı değerlendiriyoruz, gerekli olması halinde en güncel haliyle tekrarlıyoruz.

  • Şirketlerin en çok hangi eğitimlere ihtiyacı olduğunu düşünüyorsunuz ?

Bir kurumda her pozisyondaki çalışanların öncelikli olarak alması gereken temel seviyedeki eğitimler öz farkındalık, takım ruhu, iletişim becerileri, çatışma yönetimi, stres yönetimi, zaman yönetimi, motivasyon geliştirme, problem çözme teknikleri ve kurumsal yazışma dili’dir.

Sonrasında liderlik, dijital dönüşüm, inovasyon, girişimcilik, satış ve pazarlama, ikna psikolojisi, proje yönetimi, etkili sunum teknikleri eğitimleri ise kurumun ve çalışanın vizyonuna değer katan ve fark yaratan diğer eğitimlerin başında gelir.


Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner390

banner272