banner431
banner413
banner246
22 Ekim 2018 Pazartesi 18:26

Başta İstanbul olmak üzere, Türkiye’nin değişik bölgelerinde meydana gelen dolu yağışı sırasında kaporta aksamları zarar gören araçlar, boyasız göçük düzeltme tekniği ile orijinal haline getiriliyor. Boyasız göçük düzeltme işlemi ise en iyi şekilde, yeteneklerini teknolojiyle bütünleştiren MTC OTO teknisyenleri tarafından gerçekleştiriliyor.

Tuncay DAĞLI-Kent Yaşam (ÖZEL)

“Otonuza sihirli bir dokunuş” sloganıyla gerçekleştirdikleri boyasız göçük düzeltmenin el becerisinin yanı sıra teorik bilgi de gerektirdiğini söyleyen MTC OTO’nun kurucu ortakları Hasan Hüseyin Sağlam ve Hakan Koçyiğit’le, Genel Müdür Umut Duman teknisyen eğitiminde verilen bilgileri ‘Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme’ adıyla kitaba dönüştürdü. Mesleki faaliyetlerini hem ülke içinde hem de yurt dışında geniş kapsamlı yürütmek isteyen MTC OTO yetkilileri bu amaçla tıpkı arama-kurtarma timleri gibi boyasız göçük düzeltme ekibi bile kurdu.

İSTANBUL’A DOLU YAĞDI MTC OTO ÖNÜNDE KUYRUK OLUŞTU

2017 yılının Temmuz ayında İstanbul’da meydana gelen ceviz büyüklüğündeki dolu yağışı binlerce aracın kaportasının hasar görmesine yol açtı. Daha önceleri böyle bir afet yaşamadıkları için hazırlıksız yakalanan araç sahipleri, hasarlı araçlarını oto sanayi sitelerine götürdüklerinde ise ayrı bir sürprizle karşılaştı. Çünkü her ilçede ayrı bir oto sanayi sitesi bulunmasına karşın, bu kadar fazla aracın kaportasını eski haline getirecek, hem de bunu boyasız göçük düzeltme tekniği ile yapacak bir servis ve teknisyen ne yazık ki çok azdı. Öte yandan boyasız göçük düzeltme yaptırmak isteyen binlerce araca bir yılı geçen sürelerde randevular verildi. Dolu yağışı sonrası önünde hasarlı araç kuyruğu oluşan servislerden en dikkat çekeni ve ilgi göreni ise MTC OTO oldu.

ARAÇ SAHİPLERİNDE DOLU FOBİSİ OLUŞTU

Aradan geçen zaman içinde Kastamonu gibi başka kentlerde de aynı şekilde dolu yağışları meydana gelmeye başlayınca araç sahiplerinde dolu fobisi oluştu. İnsanlar meteoroloji tarafından yapılan en küçük bir uyarıda panikleyip, araçlarını koruma altına alacak tedbirler düşünmeye başladı. Bu arada aracının üzerine halı, kilim serenler, branda örtenler, sunta ya da tahtalarla kapatanlar oldu. Ancak alınan tedbirler her ne olursa olsun, aniden kendini gösteren dolu yağışı araçlarda binlerce lirayı bulan hasarlar meydana getirmeye devam ediyor.

BOYASIZ GÖÇÜK DÜZELTMEYİ UZMANINA SORDUK

Boyasız göçük düzeltmenin, uzmanları tarafından yapıldığı Sarıyer Maslak, Atatürk Oto Sanayi Sitesi’ndeki MTC OTO tesislerine gittik ve konuyla ilgili detaylı bilgiyi Genel Müdür Umut Duman’dan aldık.

Genel Müdürlük binasında ve aynı sitedeki diğer servis merkezinde görev alan teknisyenlerin, arı gibi çalışarak, boyasız göçük düzeltme işini büyük bir titizlik ve maharetle yaptıklarını görünce, Türkiye’de boyasız göçük düzeltme olayının apayrı bir meslek ve uzmanlık alanı gerektiren bir çalışma olduğu kanaatine vardık.

BOYASIZ GÖÇÜK DÜZELTMENİN KİTABINI YAZDILAR

MTC OTO’nun kurucu ortakları Hasan Hüseyin Sağlam ve Hakan Koçyiğit, boyasız göçük düzeltme olayına geniş bir perspektiften yaklaşarak, işin kalitesinin yanı sıra işi yapanların eğitimine de önem vermişler. Bu amaçla hem birlikte çalıştıkları teknisyenlerin eğitimi hem de bu konuda kendilerini geliştirmek isteyenler için boyasız göçük düzeltme tekniklerinin resimli olarak anlatıldığı bir de kitap oluşturmuşlar.

“12 YILDA 35 BİNİN ÜZERİNDE ARACIN HASARI GİDERİLDİ”

MTC OTO Genel Müdürü Umut Duman, boyasız göçük düzeltme konusundaki çalışmaları ve işin püf noktaları konusunda şu bilgileri verdi:

 “MTC OTO olarak 12 yıldan beri kendi servisimizde boyasız göçük düzeltme hizmeti veriyoruz. İkisi Sarıyer Maslak’ta olmak üzere Bağcılar, Maltepe ve Esenyurt’ta bulunan beş servisimizde bu güne kadar 35 binin üzerinde aracın boyasız göçük düzeltme işlemi yapıldı. Servislerimize gelen hasarlı araçların yüzde 70’ini park hasarlılar (çarpma), yüzde 30’unu ise dolu yağışından etkilenen araçlar oluşturuyor.

“ÖNCE YURT DIŞINDAN TEKNİSYEN GETİRDİK”

Geçtiğimiz yıl İstanbul’da meydana gelen dolu yağışından 40 bin civarında araç hasar gördü. Araç sahipleri ilk kez böyle bir afetle karşılaşınca ne yapacağını şaşırdı. Ve oto sanayi sitelerinde hasarlı araç kuyrukları oluştu. Binlerce araca bir, iki yıl sonrası için randevu verildi. Bize gelen hasarlı araçların kaportalarındaki hasarları gidermek için önceleri zorunlu olarak Brezilya, Rusya, Çin, Hollanda, Almanya, Polonya ve Ukrayna gibi ülkelerden boyasız göçük düzeltme teknisyenleri getirdik. Çünkü bu ülkelerde dolu yağışları sık yaşandığı için boyasız göçük düzeltme konusunda uzmanlaşan teknisyen sayısı da oldukça fazla. Hatta kendi aralarında ekipler kurup, doludan hasar gören ülkelere çalışmaya gidenler de var. Biz bu kişilere oldukça fazla para ödedik. Çalışmaları karşılığında hem maaş hem de yaptıkları işe göre prim aldılar. Ayrıca barınma ihtiyaçlarını da karşıladık. Bu nedenle ülkemizin parası yurt dışına gitti.

“SONRA KENDİ TEKNİSYENLERİMİZİ EĞİTTİK”

Ancak dolu yağışının bundan sonra da devam edeceği, bu nedenle araçların yine hasar göreceği düşüncesiyle hem kendimizi geliştirme hem de ülkemizin parasının yurt dışına gitmemesi adına teknisyen eğitimi vermeye başladık. Bu amaçla genel müdürlük binamızda bir eğitim akademisi oluşturduk. Ülkemizin herhangi bir bölgesinden boyasız göçük düzeltme konusunda bizden eğitim almak isteyen kişileri, burada konuk edip, üç haftalık eğitime tabi tutuyoruz. Bu eğitimi alan kişilere birlikte çalışma teklifinde de bulunuyor, isteyene servis alanımızda çalışma imkânı veriyoruz. Bu arada nasıl ki yabancı ülkelerden Türkiye’ye gelip boyasız göçük düzeltme işi yaparak para kazananlar varsa, biz de kendi ekibimizi kurarak başka ülkelere bu şekilde ekip göndermeyi planlıyoruz.”

“BOYASIZ GÖÇÜK DÜZELTME AZİM VE SABIR İSTER”

Boyasız göçük düzeltme işinde çalışan kişilerin azimli, yetenekli ve sabırlı olması gerektiğini söyleyen Umut Duman, bu konuda eğitim verdikleri kişilerde kaportacılık bilgisi yerine bu özellikleri aradıklarını söyledi. Duman, “İlk etapta kaportacılık bir avantaj gibi görünse de, bu kişiler eski alışkanlıklarından kolay kolay vazgeçemiyorlar. Oysaki kaportacı olmayanlar bu işin mantığını bizden öğrenip, daha kolay adaptasyon sağlıyorlar. Eğitim merkezimizde 4 ayda 28 kişiye kurs verdik. Bu kişilerin çoğunluğunu İstanbul dışından gelenlerin oluşturuyordu” dedi.

“BU İŞTE ÇOK ÇALIŞAN ÇOK KAZANIR”

Boyasız göçük düzeltmenin kazançlı bir iş olduğunu da vurgulayan Umut Duman, bir teknisyenin iş potansiyeline göre ayda 4-12 bin TL kazanabildiğini söyledi. Belli bir pratiklik kazanan ve Master Usta düzeyine ulaşan teknisyenlerin aylık 30-60 bin TL civarında kazanç elde edebildiklerinin altını çizdi. Duman “12 yıllık tecrübemiz, üst düzey işçiliğimiz ve eğitim akademimiz ile İstanbul’da bu hizmeti veren diğer atölyelere göre iş yapma kabiliyeti olarak öne çıkmaktayız. Yalnız İstanbul Maslak’ta yer alan Servislerimizde 30, tüm servislerimizde 121 kişilik eğitimli iş gücüne sahibiz. Kastamonu’da doludan hasar gören yaklaşık 10 bin civarındaki aracın boyasız göçük düzeltme işini yapmaları için de 6 kişilik bir ekip gönderdik. Arkadaşlarımız orada oluşturduğumuz serviste çalışmalarına devam ediyor” dedi.

Umut Duman araçları doludan hasar gören vatandaşlara uyarıda da bulunarak, işin uzmanı olmayan kaportacı ya da teknisyenlere kesinlikle gitmemelerinin, araçlarını teslim etmemelerinin, aksi takdirde araçlarında yanlış uygulama sebebi ile geri dönüşü olmayan problemlerin oluşabileceğinin, yapılan hatalı onarım sebebi ile araçlarını komple boyatmak zorunda kalabileceklerinin ve araçlarında değer kaybı oluşabileceğinin altını çizdi. Bu nedenle mutlaka tanınmış organizasyon yapısı olan büyük kuruluşlardan hizmet almalarını önerdi.

Boyasız göçük düzeltme olayında aracın kaportasının alüminyum ya da demir alaşımlı saçtan yapılmış olmasının da önemli olduğunu söyleyen Umut Duman, alüminyum alaşımlı sacın daha güç düzeltildiğini ve demir alaşımlıya oranla daha çok zaman aldığını belirtti. Ayrıca göçüğün çapının ve sayısının da teknisyenin çalışma süresini etkilediğini, bunun da alınan ücrete yansıdığını söyledi. Duman kaportada oluşan 600 civarındaki göçük için boyasız düzeltme sonucu alınan ücretin 3 bin ile 6 bin TL arasında olduğunu belirtti.

MTC OTO’DA VERİLEN HİZMETLER

MTC OTO’da; “Boyasız Göçük Düzeltme”, “Dolu Onarımı”, “Mini Onarım”, “Tampon ve Plastik Parça Onarımı”, “Mikron Boya Onarımı” “Ekspres Boya Koruma”, “Standart Boya Koruma”, “Seramik ve Elmas Kaplama” hizmetleri garantili olarak sunulmaktadır.

İletişim: www.mtcoto.com.tr

Tlf: (0 212) 328 1717

info@mtcoto.com.tr


Son Güncelleme: 23.10.2018 11:38
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner272