Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro hattı için bugün düğmeye basıldı. Açılışı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Küçükçekmece Belediye Başkanı Kemal Çebi ve Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt yaptı.

Birçok sorunu çözecek raylı sistem, Kabataş – Mecidiyeköy metro hattı ile entegre olacak. Esenyurt-Kabataş arasında 1,4 milyon yolcuya hizmet verecek. Esenyurt Mahmutbey arası 28 dakikaya; Esenyurt Mecidiyeköy arası 60 dakikaya, Esenyurt Kabataş arası 67 dakikaya düşecek.

ÇEBİ: TÜM ENGELLERE RAĞMEN YILMADINIZ

Küçükçekmece Belediye Başkanı Kemal Çebi, "İstanbul'umuza yaptığınız her şey için teşekkür ediyorum. Her türlü yasaklamalara engellere rağmen yılmadınız, projelerin devamını görmek istiyoruz." dedi.

BOZKURT: EKREM BAŞKAN GELDİĞİ GÜNDEN BERİ SORUN ÇÖZÜYOR

Esenyurt Belediye Başkanı Kemal Deniz Bozkurt ise "Esenyurt gibi ranta maruz kalmış bir kentin sorunları sizin yaptığınız hizmetlerle çözülüyor. Görsel ürünler yerine Ekrem Başkan geldiği günden beri sorun odaklı çalışıyor. Bu sadece Esenyurt'un değil ülkenin meselesidir" dedi.

Bozkurt, yolda geçen süreyi vurgulayarak, zamanın ne kadar önemli olduğuna dikkat çekti ve bu zaman israfının bu tip projelerle önleneceğini ifade etti.

İMAMOĞLU: METRODAN UZAK KALMAK ÇAĞDIŞILIKTIR

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, "İki Kemal'in arasında tuttuğum dileğimi söylersem uğur bozulur mu? Ben bu hattı hızla bitirmeyi ve Beylikdüzü-Sefaköy hattını hızla bitirmeyi diledim"

İmamoğlu Beylikdüzü Metro projesiyle ilgili konuşarak, “2003-2004 yılında Büyükşehir sınırlarına yeni dahil oluyordu Beylikdüzü. Hiç unutmuyorum seçim kampanyası yapılmıştı hemen başlanıyor inşaata diye. Tam 15 yıl öncesinden bahsediyorum. Genel seçimlerin de yerel seçimlerin de en çok kullanılan propagandası Beylikdüzü Metrosu'dur. Sadece ulaşım değil hayat kalitesi açısından da metrodan uzak kalmak büyük bir sorundur.” Dedi.

“RAYLI SİSTEM OLMADAN KENTLE BAĞ KURULAMAZ”

Artan nüfusla ilgili konuşan İBB Başkanı İmamoğlu, “Şehrimizde artık yüzde 15'inden daha fazla mülteci var. Fazlası var, azı yok. Esenyurt, Beylikdüzü, Avcılar, Büyükçekmece ve Başakşehir'in bir bölümü ve Küçükçekmece'nin batısı raylı sisteme erişemiyor. Bu alanları düşününce 3, 3,5 milyon nüfuslu bir alandan bahsediyoruz. Böylesi bir alanın raylı taşıma olmadan kentle bağını kurması büyük zulümdür." ifadelerine yer verdi.

“KAYNAK SAĞLADIK”

Projenin detaylarıyla ilgili bilgiler veren İmamoğlu, "Seçimden 2 yıl önce 2017 yılında ihalesi yapıldı. Ama dediğim gibi eksik haliyle yapıldı. Kaynağı olmadığı için başlanmamış bir iş. Şantiyesi yok. Biz buraya 2020 yılı sonunda 220 milyon avroluk bir kaynak sağladık ve başlangıç yaptık. Proje üç etapta ele alındı. Projenin uygulanabilirliğini yok eden tasarımları sıfırlayarak başladık. İkinci olarak Atatürk Mahallesi Toplu Konut Tema Park ve Kanuni Sultan Süleyman Hastanesi istasyonlarından oluşan 20 km'lik bir kesimin imalatına başladık. İkinci kısmı da var bunun; Tahtakale Esenkent, Ardıçlı ve Esenyurt istasyonları. Esenyurt Meydanı’nda bitiyor. Bunun için de Hazine ve Maliye Bakanlığı'na borçlanma talebimizi ilettik. Meclis'ten çıktı ve Bakanlığa ulaştı.” dedi.

“İMAMOĞLU MESELESİ DEĞİL, İSTANBUL MESELESİDİR”

İstanbul’un en büyük sorunlarından biri ulaşımdır diyen İBB Başkanı İmamoğlu, "2-3 milyonluk bir Avrupa şehrinde şu an İstanbul'un kilometresi kadar metro ağı var. Biz henüz orayla bir bağlantı yapma çabası içindeyiz. Öyle engellemeler yaşıyoruz ki. Bu Ekrem İmamoğlu meselesi değil. Bu mesele İstanbul'un en temel sorunudur." dedi.

“52 DAKİKADA SABİHA GÖKÇEN”

Hattın sağlayacağı kolaylıklarla ilgili açıklamalar yapan İmamoğlu, "Beylikdüzü TÜYAP hattı ile birleşmesi ve Hızray ile 13 tane metro hattını geçerek Sabiha Gökçen'e 52 dakikada erişmesinin bu şehre çok faydası var." dedi.

“KANAL İSTANBUL GİBİ UCUBE İLERİ BIRAKIN”

İktidarın İstanbul’la ilgili projelerine de değinen İmamoğlu, "Kuzey'i zorlayan değil de kendi içinde mutlu bir şehir yapmalıyız. Burayı 30-35 milyonluk bir şehir yapamayız. Kanal İstanbul veya diğer ucube işler. Nüfus artacak, altyapısını hiç konuşmuyoruz. Attığımız her iyi adımın İstanbul'un hayatını kolaylaştıracak adımlar olması şarttır! Modern ve mutlu bir kentte gençlerimiz yaşamak istiyor. Öbür türlü anlatılan bir kentte gençlerimiz yaşamak istemiyor." dedi.