Vatandaş, sistemin şeffaf olmamasından şikâyet ederek, geçişin HGS’den çekilmediği konusunda hiçbir bilgilendirme yapılmadığını söyledi. Otoyol işletmesinin, zamanında bildirim gönderebilecekken bunu tercih etmediğini belirten araç sahibi, “Cezayı gönderebiliyorsan, geçiş ücreti zaman aşımına girmeden de bildirim gönderebilirsin. Ama göndermiyorlar, çünkü cezadan daha fazla para alıyorlar.” diyerek tepki gösterdi.
Mağduriyet yaşayan vatandaş, yaşanan durumu “yasal kılıfla yapılan dolandırıcılık” olarak nitelendirerek, hakkını helal etmediğini ve konuyu kamuoyunun vicdanına bıraktığını ifade etti.
İşte vatandaşın kendisine gelen ceza mesajında yer alan bilgiler:
“34 NU 9257 aracınız ile 05.10.2025 19:01’de İstanbul–İzmir Otoyolu 1 – Hersek gişesinden ihlalli (ödemesiz) geçiş yapılmış ve 45 gün içinde ödeme gerçekleşmemiştir. Bu nedenle 4 kat ceza ve geçiş ücreti dahil toplam tutar http://igs.otoyolas.com.tr
adresinde belirtilmiştir. Ödeme yapılmadığı takdirde icra takibi başlatılacak olup tutara ayrıca harç, masraf ve vekalet ücreti eklenecektir.”
Vatandaşlar ise benzer durumlarla karşılaşmamak adına otoyol geçiş sistemlerinde daha açık, uyarıcı ve zamanında bilgilendirme yapılması gerektiğini savunuyor.