Bakırköy Belediye Başkanı Bülent Kerimoğlu’na yakınlığı ile bilinen, kız kardeşi Bakırköy Belediyesi'nin sosyal medyasını yöneten ve künyesinde grafik tasarımcısı etiketiyle yer alan elemanının belediye şirketi BYUAŞ çalışanı olduğu bilinen Bakırköy Gazetesi’nin, “CHP BAKIRKÖY BAŞKAN ADAY ADAYLARI, AKP POLİTİKALARINI MI DESTEKLİYOR?” başlıklı haberiyle ilgili iddialarına İBB CHP Grup Başkanvekili Ertuğrul Gülsever son noktayı koydu.

Gülsever, “Bu yalnız başına İBB meclis grubunun değil, partinin tüm yetkili organları ile birlikte AKP’nin oyunu bozmak için alınmış siyasi bir karardır” dedi.

TRAFİK SORUNUNA ÇÖZÜM OLACAK HER PROJENİN DESTEKÇİSİYİZ

2015 yılında Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından açıklanan ve Boğaziçi Köprüsü ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün arasından, Boğaz’ın altından geçecek 3 katlı metro ve karayolu tüp geçişi projesine o zamanda karşı olmadıklarını belirten İBB CHP Gurup Başkanı Ertuğrul Gülsever, söz konusu projenin ilgili kurumlar, meslek odaları ve akademisyenler tarafından enine boyuna tartışılmadan meclise getirilmesine karşı olduklarını belirtti. Maliyet hesapları yapılmadan, rivayete göre 3,5 milyar dolara mal olacağı söylenen bu projenin, İstanbul trafiğine artı yük getirip getirmeyeceği tartışılmalarının da yapılmadan gündeme getirilmesini İstanbul halkına haksızlık olarak gördüklerini o zamanda İBB kürsüsünde dile getirdiğini ifade eden Gülsever, “İstanbul'da birinci önceliğimizin trafik ve ulaşım sorunu olduğunu dile getirmiş, bu soruna katkı sunacak her projeye destek vereceğimizi o zaman da söylemiştik. 2015 yılında, fizibilitesi yapılmamış bir projeyi önümüze getirdiler ve bunu da bizim kabul etmemizi istediler. Gelin hep birlikte işin uzmanlarıyla çalışalım, herkesin gönül rahatlığı ile kabul edeceği bir plan haline getirelim ve oybirliğiyle kabul edelim diye Ak Parti gurubuna düşüncelerimizi ifade etmiş, bunu da aykırı teklif olarak meclise sunuştum. Bu konuşmalarımın tamamı da mecliste kayıt altına alınmıştır” diyerek açıklamalarına devam etti.

GÜLSEVER, 2.5 YILLIK SÜREÇTE YAŞANANLARI ANLATTI

İBB Meclisine sunduğu aykırı teklifin Ak Parti meclis üyeleri tarafından RED edildiğini söyleyen Ertuğrul Gülsever, “Eksiklerle dolu plana bizde hayır oyu verdik” diyerek, süreç içerisinde yaşananları anlattı.

İBB Meclisi’nde yaşanan bu olaydan hemen bir hafta sonra AK Parti Genel Başkanı’nın grup toplantısında vatandaşlara seslenerek “İstanbul trafiğini rahatlatacak devasa bir proje yaptık ama ah bu CeHaPe'liler yok mu bu CeHaPe’liler, bu projeye de RED oyu verdiler” ifadelerini kullandığını, kendisinin de bizzat Ak Parti Genel Başkan danışmanlarını arayarak bu açıklamanın yanlış olduğunu, projedeki eksiklerden ve işin uzmanlarıyla birlikte revize edilmesi gerektiğini söylediğini ve de bu düşüncelerini aykırı teklif olarak meclise sunduklarını ama Ak Parti gurubunun kabul etmediğini açıkça ifade ettiğini söyledi.

DÜZENLEMELER YAPILMAMIŞ OLSAYDI, YENİDEN İBB MECLİSİNE GELMEZDİ

2015 yılında söz konusu Tüp Geçit projesine RED vermelerine rağmen, oy çokluğu ile zaten kabul edildiğini, planlarında yapılan değişiklik ve revizelerden dolayı İBB meclisinden olur alınması gerektiğini ve bu yüzden de yeniden İBB Meclisi’ne geldiğinin altını çizen Ertuğrul Gülsever, “Aradan geçen 2.5 yıl sonra güzergahlar üzerinde oynanmış, çıkış noktaları üzerinde düzenlemeler yapılmış ve revize edilmiş planların seçimlere 2 ay gibi kısa bir süre kala yeniden gündeme gelmesi tesadüf değildir. Bizlerin itiraz ettiği konular düzenlenmemiş olmasaydı, zaten 2015’te oy çokluğu ile kabul edilmiş bir proje yeniden meclisin oluruna sunulmazdı. Bu bir seçim projesidir ve yerel seçimlere 2 ay gibi bir süre kala meclise getirilmesi de boşa değildir. Seçim sathına girdiğimiz şu günlerde, projeye RED vermiş olsaydık, Ak Parti bunu seçim malzemesi olarak kullanacak, genel başkanları da öncesinde olduğu gibi, 2 ay boyunca, ‘Ah bu CeHaPeliler yok mu bu CeHaPeliler, bakın yine devasa bir projeye RED oyu verdiler’ diyerek propaganda yapacaklardı” ifadeleriyle, “Biz AKP’nin seçim oyununu bozduk” dedi.

31 MART’TA İSTANBUL’U ALACAĞIZ VE TÜP GEÇİT PROJESİNİ BİZ YAPACAĞIZ

Gülsever, Tüp geçit projesinin meclisten geçtiği günde İBB Meclis kürsüsünden “Seçim planlarınız tutmayacak. Sizin bu tezgahınızı bozacak, Cumhuriyet Halk Partisi üzerinden siyaset yapma şansını size vermeyeceğiz. Bu planların düzeltilmeye ihtiyacı olduğunu bile bile sizin oyuncağınızı elinizden alacak ve hayır demeyeceğiz. 31 Mart seçimlerini kazandığımızda da, bizler bu planı bilim adamlarıyla ve akademisyenlerle enine boyuna tartışarak, halkın oluruna sunacak ve yeni baştan bir kere daha revize ederek en mükemmel haliyle tekrar bu meclisten geçireceğiz. Şimdi sizin oyununuzu bozmak için size Hayır demiyoruz kardeşim” ifadelerini kullandığını belirtti.

AKP’NİN OYUNUNU BOZMAK İÇİN ALINMIŞ SİYASİ BİR KARARDIR

Bunun daha çok siyasi bir karar olduğunu dile getirerek açıklamalarını sürdüren Gülsever, böylesi bir siyasi kararı tek başına vermeyecek kadar da tecrübe sahibi olduğunu söyledi.

Partinin yetkili tüm organları ile görüştüğünü de ifade eden Ertuğrul Gülsever, “Parti yetkililerimden bana gelen en son bilgi, teknik bir sıkıntı görmüyoruz. Bu plana Hayır dememiz onlara yeni bir malzeme vermemiz anlamına gelir. O yüzden bu plana ‘Evet’ dememiz doğrudur denildi. Bu yalnız başına Ertuğrul Gülsever’in veya İBB meclis grubunun değil, partinin tüm yetkili organları ile birlikte, AKP’nin oyununu bozmak için alınmış siyasi bir karardır. Bu oyunu tüm İBB Meclisi, İBB Başkan Adayımız Ekrem İmamoğlu ve İl Başkanımız Canan Kaftancıoğlu’nun desteği ile bozmuştur” dedi.

Söz konusu 3 katlı metro ve karayolu tüp geçidi projesini Ak Parti’nin hayata geçireceğine inanmadığını da söyleyen Ertuğrul Gülsever, “Bu proje, uygulama tarihi belli olmayan, sadece seçim malzemesi olarak kullanılmak için hazırlanmış bir projedir ve biz de buna ‘Evet’ diyerek onların seçim malzemesini ellerinden aldık. Bu bir seçim yatırımıdır. Biz Ekrem İmamoğlu başkanlığında konunun uzmanı bilim adamlarıyla bir araya gelerek, projeyi yeniden revize edecek, halkın oluruna sunacak ve hayata geçireceğiz” diyerek açıklamalarına son verdi.

İBB’Lİ MECLİS ÜYELERİ DE CEVAP VERDİ

Konuyla ilgili görüş aldığımız, İBB Meclis Üyesi ve aynı zamanda Bakırköy Belediye Başkan Aday Adayı olan Ali Rıza Akyüz, Taner Kazanoğlu ve Esin Hacıalioğlu’da, söz konusu 3 katlı metro ve karayolu tüp geçidi projesini, Büyükşehir Belediye Başkan Adayları Ekrem İmamoğlu’nun da desteklediğini, adaylarına inandıkları, güvendikleri ve 31 Mart yerel seçimlerinden zaferle çıkacaklarına inandıkları için kabul ettiklerini söyleyerek, ortak noktada projenin revize edilerek yeniden meclise getirildiğini söylediler.

Geçmişte Red verme sebeplerinin birçoğunun yeni yapılan proje ile ortadan kaldırıldığını gördüklerini de dile getiren İBB Meclis Üyeleri ve aynı zamanda Bakırköy Belediye Başkan Aday Adayları, Bakırköy Gazetesi isimli internet medyasında CHP BAKIRKÖY BAŞKAN ADAY ADAYLARI, AKP POLİTİKALARINI MI DESTEKLİYOR?” başlığı ile yer alan habere itibar edilmemesi gerektiğini, hesabını veremeyecek hiç bir şeylerinin de olmadığını söyledi.

Yerel seçimlere kısa bir süre kala, bu tür internet sitelerinde yer alan ve CHP’yi tartıştıran haberlerin maksatlı yapıldığına inandığını belirten bazı partililer de, “Bizler siyasi düşüncesinden yada tercihinden dolayı hiç kimseyle tartışmaya girmezken, parti içinde bu tür tartışmalara sebebiyet vermek, ne insani, ne vicdani, ne de gazeteci kimliğine yakışmaz” diyerek, eleştirilerini dile getirdi.

3 KATLI METRO VE KARAYOLU TÜP GEÇİDİ PROJESİ

Reşadiye Çamlık kavşağından bağlantı yollarıyla 2. Köprü’ye bağlanacak tünelin 6,5 kilometrelik kısmı denizin altında olacak. Tünel, karadan 110 metre, denizin altından da 31 metre derinlikten geçecek. Tünel 1 gidiş 2 dönüş karayolu, ortada da raylı sistem şeklinde olacak. Tünel Söğütlüçeşme’den Göztepe’ye bağlanacak. Üçüncü Havalimanı ve üçüncü köprüyle de entegre olacak tünel Haliç’te üstten geçecek. Söğülüçeşme-Altunizade-Gayrettepe-Gayrettepe-Sütlüce-Cevizlibağ-İncirli arasındaki 31,5 kilometrelik güzergah boyunca, 13 istasyon bulunacak. İncirli-Söğütlüçeşme arasını 45 dakikaya indirecek metro hattı, saatte tek yönde 75 bin yolcu, günde ise 1,5 milyon yolcu taşımayı hedefliyor. Metro, Haliç’te üstten geçecek. Karayolu tünelinin uzunluğu 16 kilometre olacak, bunun 6,5 kilometresi deniz altından geçecek. Toplam 31 kilometre uzunluğundaki metro sistemi, yaklaşık 3,5 milyar dolara mal olup, Yap-işlet-devret modeliyle yapılacak. Yapacak firmaya geçiş sayısı garantisi verilecek. 2 şerit Avrupa, 2 şerit Anadolu Yakası’na gidecek olan tünel 17 metre yüksekliğinde olacak.

İstanbul, Metro ve Karayolu Boğaz Geçişi Projesi, İstanbul’un Anadolu yakasında Üsküdar, Ümraniye ve Kadıköy, Avrupa yakasında ise Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Beyoğlu, Eyüp, Fatih, Zeytinburnu, Bakırköy ve Güngören ilçe planlarını etkileyecek.

İstanbul’un mevcut ve planlanan raylı sistemlerinin etkin kullanımını sağlamayı hedefleyen proje hayata geçirildiğinde, İstanbul’un iki yakasındaki önemli tarihi, turistik ve doğal mekanlara daha kolay ulaşılabilecek ve ulaşım ekonomisine ciddi katkı sağlayacak.

Selvi Sarıtaç / Mahmut Erdinç / Kent Yaşam

Editör: Haber Merkezi