Önceki İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) yönetimi, Ataköy-İkitelli metro hattı için 29 Eylül 2015 tarihinde ihaleye çıktı. Hat için 2 Şubat 2015 tarihinde sözleşme imzalandı ve yer tesliminin ardından 15 Şubat 2016’da imalat işlerine başlandı. Ancak süreç, planlandığı gibi ilerlemedi ve hattaki çalışmalar, yüzde 35 ilerleme seviyesindeyken kısmen durduruldu. Ekrem İmamoğlu yönetimindeki İBB yönetimi, önceki idare tarafından durdurulan diğer metro hatlarında olduğu gibi, Ataköy-İkitelli metro hattında da çalışmaları yeniden başlattı. Hızlandırılan çalışmalar kapsamında hattın Bahariye ve Masko İstasyonları, 29 Mayıs 2021’de hizmete alındı. Hattın, Bahariye-Ataköy arasındaki bölümündeki imalatlarda da tamamlandı.

İMAMOĞLU: 5 YILDA, 65 KİLOMETRE METRO, 62 İSTASYONU İSTANBUL'A KAZANDIRDIK

Kurtuluş Savaşı sonrasında kurulan Türkiye Cumhuriyeti’nin ana hedeflerinden birinin ülkeyi demir ağlarla örmek olduğunu hatırlatan İmamoğlu, “Demir yollarının gelişimi, Cumhuriyetimizin kuruluş döneminde bize büyük güç katmıştır. Bugün de yer altını demir ağlarla örmek hedefiyle çalışıyoruz. Bu hedef doğrultusunda, İstanbul'da önemli bir sınavı çok başarıyla tamamladık. Bugün itibariyle, 5 yılda 65 kilometre metroyu, 62 istasyonu İstanbul'a sizlerin gücüyle birlikte, bütün çalışma arkadaşlarımla birlikte kazandırdık. Bu tarihi rekoru, Cumhuriyetimize ve Atatürk’ümüze minnet borcunu ödemenin yollarından biri olarak görüyorum. Tabiri caizse, Cumhuriyete ve Atatürk'e layık yöneticiler olabilmenin bir yolu olarak görüyorum. İnşallah bunu başarmışızdır” diye konuştu.

Bayrampaşa Belediyesi, Okullarda Geri Dönüşüm ve Çevre Eğitimlerine Devam Ediyor! Bayrampaşa Belediyesi, Okullarda Geri Dönüşüm ve Çevre Eğitimlerine Devam Ediyor!

“BİZDEN ÖNCEKİ YÖNETİM SÜRECİ DOĞRU YÖNETEMEDİ”

Açılışını yaptıkları hattın yapımında, geçmişten bugüne emeği geçen her kişi, kurum ve kuruluşa teşekkür eden İmamoğlu, “2015 yılında, bu hattın ihalesini yapan bizden önceki Büyükşehir Belediyesi yönetimine de teşekkür ediyorum. Ataköy-İkitelli metro hattının yapım sürecini bizden önce başlatan insanların yaptığını da önemsiyorum. Ancak, süreci doğru yönetemediler. Ve bu hattaki çalışmalar, biz göreve gelmeden önce yüzde 35 seviyesinde kısmen durduruldu. 2019’da göreve geldiğimizde, tam 10 metro hattında çalışmalar durdurulmuştu. Çünkü bunlar, finansman ve özellikle mühendislik ve tasarım sorunları çözülmeden, alelacele başlanmış projeler olduğu için yürütülemedi. 10 metro hattının birden kimilerinin aylarca, kimilerinin yıllarca durdurulmuş olması, dünya tarihine geçecek bir skandaldır. Onun altını çizeyim. Bu büyük bir yönetim zafiyetidir. Biz 5 yıldır, bu şehirde tıkır tıkır metro yapıyoruz. Metro inşaatlarını bir tek gün bile durdurmadık. En zor koşullarda bile durdurmadık. Pandemide durdurmadık, ekonomik krizin şehri ve ülkeyi perişan ettiği zaman diliminde de durdurmadık. Doğru finansman modeliyle, doğru mühendislik çözümleriyle hareket ederseniz, liyakatli isimlerle çalışırsanız, metro yapımını durdurmak gibi bir skandalı bir şehre yaşatmazsınız. Biz yaşatmadık” şeklinde konuştu.

“BİZ NE YAPTIK?”

İmamoğlu, “Ne yaptık” sorunun altını şu sözlerle doldurdu:

“Biz, bizden önceki tam 25 yılda yaptıkları 122 kilometre metronun yarısından fazlasını, 5 yılda yaptık. Bakın ne yapıyor birileri? Bizden önce 10 metro hattını birden durduranlar, bu beceriksizliklerinden dolayı milletten özür dileyeceklerine, bizim 5 yılda sadece 8 kilometre metro yaptığımızı iddia edecek kadar küçük düşüyorlar. Bu gerçekten çok komik, çok zavallı bir durum. Yani birisi çıkar, bunu nasıl söyler? Diyelim bana 1000 kişi, yahut 100 bin kişi, milyon kişi gelse, ‘Ya bunu diyeceksin, bu da senin işine yarayacak’ dese, bana bunu kimse dedirtemez. İşin açığı var ortada, rakamı var, açılışları var, sayısı var, kilometresi var. Bu nasıl bir akıldır, çözemiyorum. Biz bu şehre, 65 kilometre yeni metro ağı, 62 yeni istasyon kazandırmakla kalmadık; bu dönem içerisinde hem de bu zor ekonomik koşulların olduğu ortamda, Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı 2 metronun da parasını biz ödedik. Birisi karşıda Sabiha Gökçen kolu, öbürü de Kayaşehir-Başakşehir metrosunun parasını da bizden aldılar. 6 milyara yakın bu parayı, bizden 10 ayda aldılar biliyor musunuz?”

“ÖZÜR DİLEYECEKLER”

“Onun için 8 kilometre yalanını atanlar, hadlerini bilecek, özür dileyecekler” diyen İmamoğlu, “65 kilometre metroyu inşa etmek için yer altında ter döken binlerce emekçiden, mühendislerden, yöneticilerden, yüklenicilerinden, onlardan özür dileyecekler. Bırakın Ekrem İmamoğlu'nu, yerin altında on binlerce insan ter akıtıyor. Yeni açtığımız 62 istasyonu kullanan bu şehrin insanlarından, İstanbullulardan özür dileyecekler. Bu halkı öyle kolay kandıracaklarını zannettikleri için özür dileyecekler. Ama bakın söyleyeyim; bunlar özür dilemezler. Öyle bir yüzleri yok. Yalanları, iftiraları açığa çıkınca, sonradan sadece şöyle söylüyorlar. ‘Siyaseten söylenmiş sözlerdi’ der geçerler. Hatırlıyorsunuz değil mi? İstanbul seçimini iptal ettiler. Herkese demedikleri lafı bırakmadılar. ‘Yalancı’ dediler, ‘hırsız’ dediler, ‘terörist’ dediler. Ondan sonra bu soru sorulunca da ‘Siyaseten söyledik’ dediler. Allah aşkına, birisine siyaseten yalancı, hırsız, terörist denir mi? İstanbul, bu siyaset anlayışını ne yapacak biliyor musunuz? 31 Mart'ta tarihe gömecek, tarihe. İstanbul, bu siyaset anlayışına asla bırakılamaz. Sizler bu siyaset anlayışına İstanbul'u emanet eder misiniz” ifadelerini kullandı.

Editör: Anıl Kılıçlı