Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu ve ilk Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk’ün Kurtuluş Savaşı yıllarında çekilen bir fotoğrafını, kendine özgü yorumuyla tuvale yansıtan Ersin Burak, “Atatürk tablosu çizerken hata yapmaktan çok korkuyorum. Fırçamı diğer yaptığım işlerde olduğu gibi rahat sallayamıyorum. İçimde bir baskı hissediyorum. Atatürk’ün adı bile beni heyecanlandırıyor. Ama bu duygu benim resmi daha çok sevmemi ve ona dört elle sarılmamı sağlıyor” dedi.

Evinde oluşturduğu atölyesinde resim çalışmalarını sürdüren Ersin Burak’ın en son yaptığı Atatürk tablosunun doğuşuna bir gazeteci olarak tanık olma fırsatı buldum. Yıllarını resim sanatına veren Ersin Burak’ın tecrübeli elleriyle vurduğu fırça darbeleri ile boş bir tuval, Büyük Önder’in yağlıboya tablosuna dönüşürken, ortaya çıkan eserin muhteşemliğini izlemek de benim için ayrı bir mutluluk oldu. Özellikle de Mustafa Kemal Atatürk’ün mavi gözlerinin çakmak çakmak bakışındaki anlam yükünü hissetmemek mümkün değildi.

Tablosunu on günlük yoğun bir çalışmayla tamamlayan Ersin Burak, “Atatürk demek, benim için Kemalizm demektir, Kemalizm ise sürekli devrimi ifade eder. Tablolarımı Atatürkçülüğü ve Kemalizmi güçlendirmek adına yapıyorum. Çünkü ülkenin buna ihtiyacı var” dedi.

Birçok dergi ve gazetede resim ve karikatürleri yayınlanan Ersin Burak emekli olmadan önce Hürriyet gazetesinde uzun yıllar çizerlik yaptı. Ağabeyi Sezgin Burak tarafından yayın hayatına sokulan Tarkan dergisinin kapaklarını da çizen Ersin Burak, resimli roman konusunda da çok sayıda eser verdi. Bugüne kadar birçok  kişisel ve karma resim sergisi açan Ersin Burak, Atatürk tablolarının yanısıra Çanakkale Savaşı’nı anlatan ‘Çanakkale Destanı’ ile ‘Nartların Ülkesi Kafkasya’ ve ‘Gılgamış Destanı’ adlı sergilerini de sanatseverlerle buluşturdu.

Tuncay DAĞLI-Kent Yaşam

Editör: Haber Merkezi