Google’ın çevrim içi reklamcılıktaki etkinliğini daha da artıran PMAX kampanyasının, diğer reklam hizmetlerini dışlayıcı bir şekilde etkileyip etkilemediği, reklamverenlere adil davranıp davranmadığı ve veri birleştirme yoluyla rekabeti kısıtlayıp kısıtlamadığı değerlendirilecek.
PMAX nedir? Tüm Google platformlarına tek kampanya ile erişim sağlıyor
Rekabet Kurumu’nun açıklamasına göre, Google’ın 2021 yılında kullanıma sunduğu ve kısaca PMAX olarak adlandırılan reklam kampanyası, reklamverenlere Google Ads platformundaki arama, YouTube, Gmail, Google Haritalar ve Display ağlarındaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden ulaşma imkânı tanıyor.
Bu reklam modeli, hedef odaklı algoritmalarıyla dikkat çekse de, rakip reklam modelleri üzerinde dışlayıcı etki yarattığı ve veri birleştirme avantajını rekabeti sınırlamak için kullanabileceği yönünde endişelere neden oldu.
Rekabet Kurumu neyi inceliyor?
Soruşturma kapsamında şu başlıklar incelenecek:
- Google’ın PMAX ile reklam pazarındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığı,
- Reklamverenlere karşı ayrımcı veya adil olmayan uygulamalar yürütüp yürütmediği,
- Veri birleştirme yoluyla rakiplerini dışlayıcı bir strateji izleyip izlemediği.
Rekabet Kurumu, yapılacak değerlendirme sonucunda ihlal tespit edilmesi halinde Google’a idari para cezası uygulayabilir ya da belirli uygulamaları durdurma kararı alabilir.