Türkiye'nin uzun bir süre gündeminde ilk sıralarda yer alan Çorlu Tren Kazası davasında karar açıklandı.

Başakşehir'de inşaat çalışmasında tarih fışkırdı Başakşehir'de inşaat çalışmasında tarih fışkırdı

Tekirdağ-Çorlu’ya bağlı Sarılar Köyü yakınlarında 8 Temmuz 2018 yılında meydana gelen, yedisi çocuk 25 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasının karar duruşması Çorlu Halk Eğitim Merkezi’ndeki Çorlu 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde yapıldı. Dönemin TCDD 1. Bölge Müdürü Nihat Aslan 15 yıl, dönemin TCDD 1. Bölge Demiryolu Bakım Müdürü Mümin Karasu 17 yıl 6 ay, TCDD 1. Bölge Demiryolu Bakım Müdür Yardımcısı Nizamettin Aras 8 yıl 4 ay hapis cezasına çarptırıldı.

NE OLMUŞTU?

Çorlu tren kazası, 8 Temmuz 2018'de Türkiye'nin Çorlu ilçesinde meydana gelen bir demiryolu kazasıydı. İstanbul'dan Edirne'ye giden yolcu treni, Çorlu ilçesi yakınlarında raydan çıktı ve devrildi. Kazada 25 kişi hayatını kaybetti, 340'tan fazla kişi yaralandı.

Kazanın nedeni, aşırı yağışlar sonucu rayların erozyona uğraması ve dolayısıyla toprağın altındaki altyapının zayıflamasıydı. Bu zayıflama sonucunda raylar, trenin ağırlığına dayanamadı ve tren raydan çıkarak devrildi. Kazanın ardından, demiryolu altyapısının bakımı ve güvenliği konusundaki eksiklikler ve ihmaller büyük tartışmalara neden olmuştu.

ÇORLU TREN KAZASI DAVASI

İstanbul-Halkalı’dan Edirne-Uzunköprü’ye giden “hızlandırılmış” tren, 8 Temmuz 2018’de Tekirdağ’ın Çorlu ilçesine bağlı Sarılar’da devrildi. Kazada 25 kişi yaşamını yitirdi, en az 300 kişi yaralandı. Kazanın yaşandığı alanda iki yıl sonra, 16 Temmuz 2020’de bilirkişi heyeti keşif yaptı.

Kazaya ilişkin davada Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları 1. Bölge Müdürlüğü’nde görev yapan Demiryolu Bakım Müdürü Turgut Kurt, Yol Bakım ve Onarım Şefi Özkan Polat, Köprüler Şefi Çetin Yıldırım ve Hat Bakım ve Onarım Memuru Celaleddin Çabuk yargılanıyor. Dört sanığın, “taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olmak” suçundan 2’şer yıldan 15’er yıla kadar hapsi istendi

Sanıkların tutuksuz yargılandığı devam ederken, Çorlu Cumhuriyet Başsavcılığı, alınan yeni bilirkişi raporunun ardından soruşturmanın genişletilmesine karar verdi. Savcılık, kazanın meydana gelmesinde hava durumunun takip edilmemesi, hava durumunun takip edilememesi nedeniyle olumsuz hava koşullarında demir yolu hattının özel olarak muayene edilememesi, menfezin ve çevresindeki hat kesiminin gerekli bakımlarının, temizliğinin, yabani otla mücadelesinin yapılmaması, kaza yeri menfezinin İstanbul istikametindeki büzün tıkalı olması nedeniyle büze gelen yağmur suyunun aradaki kanal vasıtasıyla kaza menfezine yönelmesi sebeplerinin etkili olduğunu değerlendirdi.

Savcılık, kazada sorumlulukları bulunduğunu anlaşılan TCDD 1’inci Bölge Müdürlüğü’ndeki dokuz görevli hakkında da “taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak” ve “bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak” suçlarından Çorlu 1’inci Ağır Ceza Mahkemesi’nde üç yıldan 15 yıla kadar hapis istendi.

Davanın 11 duruşmasında Mümin Karasu’nun yeniden tutuklanması istendi. Diğer 12 sanık hakkında ise yurtdışına çıkış yasağı konuldu. 

Kazanın tek tutuklu sanığı, dönemin TCDD 1. Bölge Demiryolu Bölge Bakım Müdürü Mümin Karasu 22 Kasım 2022’de tahliye edildi. Böylece davada tutuklu sanık kalmadı.

Editör: Editör Yazar