Geçmişin izlerini günümüze, günümüzün değerlerini ise geleceğe taşıyan yaşayan bir eğitim ve kültür merkezi olarak ziyaretçilerini ağırlayan Karakoyunlu Ata Ocağı Müzesi, Iğdır il protokolünü ağırladı.
Geniş Katılımlı Protokol Eşlik Etti
Vali Mustafa Fırat Taşolar'ın gerçekleştirdiği bu anlamlı inceleme ziyaretinde kendisine; İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Zafer Özden, Karakoyunlu Kaymakamı Fatih Erdoğan, Karakoyunlu Belediye Başkanı Bayramali Ballı, AK Parti İlçe Başkanı Sönmez Toktamışoğlu, ilçe protokolü, çok sayıda davetli ve basın mensubu eşlik etti. Vali Taşolar ve beraberindeki dev heyet, müzenin kurucusu Sefer Karakoyunlu tarafından Ata Ocağı’nın girişinde karşılandı.
Ata Mirası Evi Yaşayan Bir Kültür Merkezine Dönüştürdü
Babasından miras kalan ata evini büyük bir titizlikle koruyarak bölgeye eşsiz bir etnografya ve tarım müzesi kazandıran Sefer Karakoyunlu, heyete rehberlik ederek müzede sergilenen eserler hakkında detaylı bilgiler verdi. Karakoyunlu, ata yadigârı bu yapıyı sadece fiziksel olarak korumakla kalmadıklarını, burayı bölgenin millî hafızasını diri tutacak canlı bir kültür merkezine dönüştürmeyi hedeflediklerini aktardı.
Müze bünyesinde; geçmiş dönemlerde bölge tarımında aktif olarak kullanılan geleneksel aletler, eski ev eşyaları, yöresel yaşam kültürünü yansıtan nadide objeler ve Karakoyunlu'nun tarihî kimliğini gözler önüne seren çok sayıda eser sergileniyor. Müzenin temel misyonunun ise özellikle genç nesillere tarih, kültür ve millî değerler bilinci aşılamak olduğu vurgulandı.

Vali Taşolar Kafkas Kıyafeti Giydi, Anı Defterini İmzaladı
Müzedeki eserleri büyük bir ilgiyle inceleyen Vali Mustafa Fırat Taşolar, sergilenen geleneksel Kafkas kıyafetini giyerek günün anısına hatıra fotoğrafı çektirdi. Programın sonunda müze ziyaretçi anı defterini imzalayan Vali Taşolar, kültürel mirasın korunması ve gelecek kuşaklara kusursuz bir şekilde aktarılması adına bu örnek çalışmayı ortaya koyan Sefer Karakoyunlu'yu tebrik ederek teşekkürlerini sundu.
Vali Taşolar, müze anı defterine şu dikkat çekici ifadeleri nakşetti:
"Bu kadim Türk ilçesinin ilelebet Türk ilçesi olarak kalmasını temenni ediyorum."
Oldukça samimi ve sıcak bir atmosferde gerçekleşen ziyaret programı, protokol üyeleri, davetliler ve basın mensuplarının bir araya gelerek çektirdiği toplu hatıra fotoğrafıyla son buldu.


















