İstanbul Beylikdüzü’nde yer alan Gardan Hotel, Mehmet Remiz Tanış’ın başkanlığını yaptığı Basın Platformu üyesi gazetecileri misafir etti. Otelin müdürü Mehmet Ali Türkoğlu, gazetecilerin otelle ilgili sorularını yanıtladı, tesisin hizmetleri ve sektörel gelişmeler hakkında bilgiler verdi. Otelin ortakları Serkan Sert, Serkan Yılmaz ve Erdem Yeşersin de gazetecilerle samimi bir sohbet gerçekleştirdi ve misafirlerini ağırlamaktan duydukları memnuniyeti dile getirdiler.
2023 yılının Ağustos ayında hizmete giren Gardan Hotel açıldığı günden bu yana misafir memnuniyetini ön planda tutan bir işletme oldu. Gardan Hotel, 65 standart ve 4 suit oda olmak üzere toplam 69 odasıyla, konforu ve kaliteyi bir araya getirerek İstanbul’a gelen yerli ve yabancı misafirlerine benzersiz bir konaklama deneyimi sunuyor.
Modern tasarımı, hijyen standartlarına uygunluğu ve teknolojik donanımıyla dikkat çeken odalarında, ev sıcaklığını aratmayan bir ortam sunuluyor. Otel bünyesindeki SPA merkezi, şehirde geçirdiğiniz yoğun bir günün ardından rahatlamanızı sağlarken, yaz aylarının vazgeçilmezi açık yüzme havuzu ile tatilin keyfini doyasıya çıkarabilirsiniz.
Gardan Hotel’in özenle hazırlanmış açık büfe kahvaltısı, güne zinde başlamak isteyenler için zengin seçenekler sunuyor. Tüm bu hizmetleri, 7 gün 24 saat ulaşılabilen oda servisi tamamlıyor. Misafirlerine günün her saatinde kaliteli hizmet sunma anlayışıyla çalışan otel, iş ve turizm amaçlı konaklamalar için ideal bir tercih olarak öne çıkıyor.
TÜRKOĞLU, GAZETECİLERİN SORULARINI YANITLADI
İşletmenin Genel Müdürü Mehmet Ali Türkoğlu, Gardan Hotel hakkında bilgiler verirken, Gazetecilerin sorularını da yanıtladı. “Yaklaşık 100-120 kişilik bir kafeteryaya sahibiz. Onun dışında yine şu anda kahvaltı yaptığımız bölge restoranımızın bir bölümü” diyerek sözlerine başlayan Türkoğlu şunları söyledi;
“Restoranımızda açık büfe kahvaltı hizmeti vermekteyiz. Onun dışında, yine arkamızda bulunan yüzme havuzu otelimize aittir. Hem dışarıdan hem de otel misafirlerine hizmet vermektedir. Otelimizde yine kapalı ve açık otoparkımız vardır. Elektrikli şarj istasyonlarımız mevcuttur. Genelde misafir ağırlığımız da "business" dediğimiz, yani firma misafirleri ve fuar ağırlıklı misafirlerden oluşmaktadır. Aile oteliyiz ve otelimizde alkol yoktur.”
- Doluluk oranları aylık veya sezonluk nasıl?
Bizim genelde kış sezonunda fuar dönemlerimiz olduğu için yoğunluğumuz fazla oluyor. Fuar dönemlerinde tabii fiyatlar biraz artabiliyor. Onun dışında yaz dönemlerinde de gurbetçi misafirlerimiz çok fazla geliyor. Hem burayı biraz "resort" gibi, tatil gibi kullanıyorlar. Çocukları havuza giriyor.
Onun dışında,havuz başı düğün, nişan, kına organizasyonları, doğum günü kutlamaları, baby shower gibi organizasyonları biz de yapıyoruz. Hem havuz başında hem kapalı olan kafe bölümümüzde organizasyonları kabul ediyoruz.
“DIŞARIDAN HAVUZU KULLANMAK İÇİN MİSAFİR GELEBİLİR”
– Havuz kullanımı sadece misafirlere mi ait?
Yok, havuza dışarıdan da gelebiliyorlar. Kahvaltıya da... Açık büfe kahvaltımız dışarıdan da alınabiliyor. Serpme kahvaltımız da var.
“ÇALIŞAN BULMA KONUSUNDA CİDDİ SIKINTILAR VAR”
- Sizin en çok sıklıkla karşılaştığınız, sizi sıkan, size zor gelen şeyler nelerdir?
Otelcilikte şu an son dönemlerde en büyük sıkıntı personel bulma konusunda yaşanıyor.
Bu bütün sektörde var ama turizm sektöründe özellikle kalifiye eleman bulmak zor. Özellikle yabancı dili olan, bu mesleğe adanmış, üniversite ya da turizm lisesi mezunu insanlar genelde farklı sektörleri tercih etmeye başladılar. Bu da turizmde çok büyük bir kayba sebebiyet oluyor.
Çünkü bizim her ne kadar yerli misafirimiz çoğunluktaysa da, aşağı yukarı yüzde 30–40 arası misafirimiz yabancı. Bunlara da hizmet vermek için yabancı dil bilgisine sahip olmak gerekiyor. Bu tarz konularda personel bulmakta biraz zorlanıyoruz. Son dönemde en büyük sıkıntımız bu.
Avrupa’daki turistlerin gelmeme sebeplerinden biri de taksici sektörümüzün misafirlerimizi mağdur etmesi. Duyuyoruz; adam Sabiha Gökçen’den yolcu alıyor, bize getiriyor. Ama, otoyoldan önce Silivri yapıyorlar, Beylikdüzü’ne dönüyor. Bir bakıyorsunuz taksimetresi iki katı. Bu tarz şeyler turist kaybetmemizdeki en büyük olumsuzluklardan biri. Biz otel olarak dolduğumuzda çevre esnafı da bundan faydalanıyor. Misafir akşam dışarı çıkıyor, yemek yiyor, alışveriş merkezlerine gidiyor, taksileri kullanıyor. O yüzden bir taksicinin misafire kötü davranması bizi çok etkiliyor.
“DENETİMLERDEN SORUNSUZ ÇIKTIK”
– Bolu Kartalkaya yangınından sonra müşterilerin otellerde sorduğu veya merak ettiği şeylerde değişiklik oldu mu?
Oldu tabii ki. İnsanlar artık öncelikle binanın ne zaman yapıldığını soruyorlar. İlk soruları bunlar. Depremden dolayı çok tedirginler. Binanın yapım yılını öğrenmek istiyorlar. Onun dışında yangınla ilgili alınan önlemleri birebir görmek istiyorlar. Geldiklerinde yangın tüpleri katlarda var mı, yok mu, yangın dedektörleri var mı, otel ne gibi önlemler almış... Bunları bizzat inceliyorlar. Satış sitelerimizden kontrol ediyorlar, buraya geldiklerinde de soruyorlar.
Bunlara artık daha fazla dikkat eder hale geldi insanlar.
– Otel yangınından sonra denetim oldu mu burada?
Tabii, bize de denetim geldi. Denetimde herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı, çok şükür geçtik. Zaten biz her şeyi yeni yapmıştık. Tüm ürünlerimizi yenilemiştik. Yangın sistemimizi sıfırdan kurmuştuk oteli açarken. O yüzden bu konuda fazla sıkıntı yaşamadık.
Sümeyra Duğan - Kent Yaşam Gazetesi