Avrupa’nın en büyük hazır giyim ve moda fuarı olarak öne çıkan İstanbul Fashion Connection – IFCO 2025 hazır giyim ve moda fuarı, İstanbul Fuar Merkezi’nde (İFM) 20-22 Ağustos tarihlerinde 8. kez düzenlendi.

İstanbul Fashion Connection Fuarı'nda özellikle dijital dönüşüm, akıllı giyim, teknik tekstiller ve sürdürülebilirlik konularında tasarım, etkileşim ve deneyim bir arada trend alanları, seminerler, atölyeler ve defileleri göz önüne seriyor.

Türkiye makam aracı sayısında Avrupa'yı 14'e katladı
Türkiye makam aracı sayısında Avrupa'yı 14'e katladı
İçeriği Görüntüle

Kadın ve erkek giyim, bebek ve çocuk giyim, spor, kot, şık giyim üç yüzü aşkın firma çeşitli ülkelerden alıcılarıyla buluştu.

Onlarca trendlerin ve markaların İstanbul'da tanıtıldığı, tüm dünyada ses getiren uluslararası bir etkinlik olan İstanbul Fashion Connection, AB Ülkeleri, Birleşik Krallık, Rusya, Ukrayna ve ABD başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından alıcı firmalar ile katılımcılarını bir araya getirdi.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), onlarca yurtdışı fuar, heyet organizasyonları, sanal ve fiziki ticaret heyetleri ve dünyanın dört bir yanında işbirliklerine sahip deneyimli ekibinin katılımıyla hedef ülkelerden binlerce alıcıyı İstanbul'da ağırladı.

I M G 1660

MERTERLİ TEKSTİLCİLERDEN İFCO’YA YOĞUN KATILIM

IFCO hazır giyim ve moda fuarına çoğunluğu Merter Sanayici ve İş İnsanları Derneği ( MESİAD) üyesi olan Merter tekstil piyasasındaki firmaların yoğun ilgi gösterdiği gözlendi. Fuar süresince MESİAD yönetim kurulu üyelerini yalnız bırakmadı. Üç gün boyunca üyelerinin standlarını tek tek ziyaret eden MESİAD Başkanvekili Ufuk Muslu fuarla ilgili düşüncelerini Kent Yaşam’a anlattı.

Whatsapp Görsel 2025 08 25 Saat 15.13.07 D4Accad8

“İFCO SEKTÖRÜMÜZÜN DİNAMİZMİNİ BİR KEZ DAHA ORTAYA KOYDU”

Merter Sanayici ve İş Adamları Derneği Başkanvekili Ufuk Muslu, IFCO Fuarı’nın Türkiye’nin hazır giyim ve moda gücünü tüm dünyaya gösterdiğini belirterek, “Bu yıl sergilenen koleksiyonların zenginliği ve tasarımların kalitesi bizleri gururlandırdı. Fuarda Türk tekstilinin başarıyla temsil edilmesi, sektörümüzün dinamizmini bir kez daha ortaya koydu. Yabancı alıcıların yoğun ilgisi, ihracat fırsatlarımızı artırırken sektörümüzün geleceğine dair umutlarımızı da pekiştiriyor. Bu başarılı organizasyonda Türk tekstilinin güçlü bir şekilde anılmasından büyük mutluluk duyuyoruz” dedi.

“DÜNYA GENELİNDE BELİRGİN BİR KÜÇÜLME SÖZ KONUSU”

Ufuk Muslu’ya pozitif yaklaşımına rağmen Türk tekstilinde bir daralmanın gözlemlendiğini, yurt dışına kaçışların olduğunu hatırlatmamız üzerine şunları söyledi: “Tekstil sektöründe yaşanan daralma yalnızca Türkiye’ye özgü bir durum değil. Dünya genelinde de sektörde belirgin bir küçülme söz konusu. Ancak Türkiye’deki daralmanın temel sebepleri farklılık gösteriyor. Yüksek enflasyon ve yüksek faiz oranları, işletmelerin gelir–gider dengelerini bozarak maliyetleri artırıyor. Bu da sektörün mevcut sıkıntılarını daha da derinleştiriyor. Öldük bittik battık durumları doğru değil.” dedi

I M G 1687


“MERTER TEKSTİL PAZARINI SOSYAL MEDYADAKİ BİRKAÇ SORUMSUZUN İNSAFINA TESLİM ETMEYİZ”

Muslu’ya Merter tekstil piyasasının ne durumda olduğunu, sektörün bölgeyi terk ettiğine dair dolaşan iddiaların aslının olup olmadığını da sorduk. Son dönemde Merter’de esnafın kepenk indirdiği, birçok dükkânın kapandığı ve bölgede kiralık ilanlarının arttığına dair iddialar kamuoyuna yansıyor. Yüksek kira bedelleri, artan masraflar ve müşteri trafiğindeki düşüş nedeniyle ticaretin durma noktasına geldiği, kimi firmaların küçülmeye gittiği öne sürülüyor. Bu iddialar, özellikle sosyal medyada Merter’in ticari cazibesini yitirdiği yönünde tartışmaları beraberinde getiriyor.

MESİAD Başkanvekili Ufuk Muslu şu şekilde cevap verdi “Sosyal medya öyle bir hale geldi ki beğeni uğruna yalan haberler verilebiliyor. Biz ne sektörümüzü, ne Merter’imizi üç beş beğeni daha fazla almak uğruna karalamak isteyenlere bırakmayacağız. Merter tekstil pazarını sosyal medyadaki birkaç sorumsuzun insafına teslim etmeyiz.

Sektörde bir daralma söz konusu bu doğru fakat battık ya da bittik gibi bir durum yok. Yeni koleksiyonlar çıkarıyoruz, AR-GE çalışmalarımıza ağırlık veriyoruz. Sektör temsilcileri olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Bizim için önemli olan bugünü atlatmak değil, çok daha önemli olan şey sürdürülebilirlik.” İfadelerini kullandı.

TAYFUN ERCAN – NİLGÜN COŞKUN / KENT YAŞAM