16 Ocak 2014 Perşembe 15:48
Yolsuzluk Haberi Yapan 8 Kanala Uyarı Cezası
17 Aralık sabahı başlayan yolsuzluk ve rüşvet operasyonu, gündemdeki sıcaklığını korumaya devam ediyor. Konuyla ilgili adli süreç devam ederken, RTÜK tartışmalı bir karara imza attı.

ÜST KURUL: YAYINLAR HUKUKA AYKIRI

Hürriyet'te yer alan habere göre; Üst Kurul, 4 bakanın istifa ettiği yolsuzluk gündemini haber yapan kanalların yayınlarının "Hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlık esasına aykırı olamaz" ve "Suçlu olduğu yargı kararı ile kesinleşmedikçe hiç kimse suçlu ilan edilemez veya suçluymuş gibi gösterilemez, yargıya intikal eden konularda yargılama süresince, haber niteliği dışında yargılama sürecini ve tarafsızlığını etkiler nitelikte olamaz" maddelerinin ihlal edildiğine karar verdi.

8 KANALA UYARI

Uyarı cezası verilen kanallar arasında Samanyolu Tv, Bugün TV, Kanal Türk, MTV, Cem TV, Sokak TV, Halk TV, Ulusal TV bulunuyor.

TARTIŞMALI GEÇTİ

Karara, RTÜK'ün CHP kontenjanından seçilen Üyesi Ali Öztunç, Süleyman Demirkan, MHP kontenjanından seçilen Esat Çıplak ve BDP kontenjanından seçilen Ahmet Yıldırım'ın muhalif kaldığı öğrenildi. Tartışmalı geçen toplantıda muhalif üyeler, daha önce Balyoz ve Ergenekon haberlerinin yayınlarına ceza çıkmadığı, yolsuzluk konusunun da haber değeri bulunduğu, bu nedenle kanallara ceza verilmemesi gerektiğini savundular.

Ancak RTÜK'ün Ak Parti kontenjanından seçilen üyelerinin oyları ile kanallara ceza verilmesi kabul edildi. 
Son Güncelleme: 16.01.2014 15:52
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner241

banner245

banner183